Sidste år blev 49.480 danskere diagnosticeret med kræft. Det er det højeste antal nogensinde.

Det skriver Sundhedsdatastyrelsen i en pressemeddelelse.

Årsagen er, at befolkningen vokser, og at danskerne generelt bliver ældre, lyder det fra styrelsen.

Opdateres...