Den amerikanske OL-vinder Bode Miller, der har vundet flere olympiske medaljer i skiløb, står nu over for en række alvorlige anklager. 

Skiløberen er nemlig blevet sigtet for to narkorelaterede dokumenter. 

Det skriver TMZ. 

Ifølge retsdokumenter, som mediet har fået indsigt i, blev han sigtet for to forhold, der stammer tilbage fra en hændelse 6. juni i år. Den olympiske medaljevinder er anklaget for at være i besiddelse af et stof og for at være i besiddelse af narkoudstyr. 

Bode Miller har nægtet sig skyldig i begge anklager.

Han skal møde i retten igen til et retsmøde 29. juli. Det vides ikke, hvilket stof, han har været i besiddelse af – eller hvilke genstande eller udstyr, der er tale om. 

Bode Miller tilbage i 2015 under en af sine mange skipræstationer. 
Bode Miller tilbage i 2015 under en af sine mange skipræstationer.  Foto: Christof Stache/AFP/Ritzau Scanpix

Miller er en af de mest fremtrædende alpine skiløbere i USA. Han vandt seks OL-medaljer i løbet af hele sin karriere, herunder guld, da vinter OL blev afholdt i Vancouver i 2010. 

I 2017 trak han sig fra professionelt skiløb, efter en lang karriere, der blandt andet sikrede ham to World Cup- titler.