Et splinternyt uofficielt FCK-magasin, Copenhagen Sundays, der i går kom på gaden, får det mere end svært.

Det vurderer FCKs kommercielle direktør Dan Hammer, der hilser bladet velkommen, men understreger, at klubben betragter magasinet som en delvis konkurrent, som man vil behandle på lige fod med alle andre medier.

»Vi har sagt nej til, at de må sælge bladet i Parken, ligesom vi siger nej, hvis nogen for eksempel vil sælge is i Parken. Bladet er, uanset om de vil vide af det eller ej, med til at udvande et potentielt marked for os. Og folk skal gøre sig klart, at de støtter et kommercielt foretagende og ikke FCK ved at købe bladet,« siger Dan Hammer.

Folkene bag det nye magasin, som blandt andet sælges på gaden i forbindelse med FCKs kampe, er helt uforstående overfor FCKs afvisning af et samarbejde.

»Vi fatter ikke, at klubben ikke er interesseret i at hjælpe os. Vi er med til at skabe en masse fokus på klubben, og det er da kun positivt,« siger David E. Bastian-Møller, som er en af de tre bagmænd bag bladet, der efter planen skal udsendes fire gange om året.

»Vi vil lave et blad med høj gemmeværdi. Og vi vil lave historier, som måske ikke ses andre steder. For eksempel kan vi lave en artikel om, at der ryges hash på Nedre C-tribunen. Sådan er det, og det ved alle fans, men det er sikkert ikke det billede, klubben gerne vil have ud, og derfor trækker de sig nok fra et samarbejde,« siger han.

kimi