Weight Watchers godkender nu mad fra fastfood-giganten i sin slankemenu.

Retter som McNuggets, Filet-O-Fish og Chicken Wraps kan i fremtiden blive en del af din slankekur. Slankesitet Weight Watchers blåstempler nu en række McDonald’s produkter over for sine medlemmer.

Man skulle ikke tro, at Weight Watchers og McDonald’s havde det store til fælles, men ikke desto mindre har de to virksomheder nu indgået et nyt samarbejde.

Samarbejdet består blandt andet i, at McDonald’s kan bruge Weight Watchers’ logo på nogle af sine menuer, og at slankesitet markedsfører disse McDonald’s-produkter over for sine medlemmer.

I første omgang er samarbejdet begrænset til New Zealand, men Kristian Scheef Madsen, administrerende direktør i McDonald’s Danmark, er positivt indstillet over for et lignende samarbejde i Danmark.

- Vi har endnu ikke konkrete planer om et samarbejde, men vi lærer af hinanden rundt om i verden. Og vi kan da sagtens lære af newzealændernes fantasi, siger han til B.T. og fortsætter:

- Samarbejdet er et godt eksempel på det, vi hele tiden har sagt: Vores mad kan godt indgå i en sund diæt.

Danske vægtvogtere også klar

Ryan Hansen, brandmanager i den danske afdeling af Weight Watchers, vil heller ikke afvise et dansk samarbejde.

- Vi støtter op om initiativet i New Zealand og kan godt forestille os et samarbejde med eksempelvis McDonald’s i Danmark, siger han.

Ryan Hansen er ikke nervøs for, at samarbejdet sender forkerte signaler.

- Vores program lægger op til en balanceret diæt, og der skal også være plads til fornøjelser. Vi opfordrer ikke til at spise fastfood, men vi forbyder det heller ikke, siger han.