Lyt til artiklen

Vil du lytte til artiklen?

Køb et Digital Plus-abonnement og lyt med det samme.

Vil du lytte til artiklen?

Køb et Digital Plus-abonnement og lyt med det samme.

Ny inspiration til dit sexliv behøver ikke være lig æggende noveller, avancerede rollespil og kinky udklædning. Her er 9 små tips, der gør en stor forskel.

1. Slap af – og forstærk din orgasme
Spænder du i alle muskler, når du kommer? Prøv i stedet at slappe af og være så afspændt som muligt, det vil gøre din orgasme endnu bedre

2. Mm massage
Fødderne er en overset erogen zone, når det kommer til lyst. Fødderne indeholder hver mere end 7.000 følsomme nerveender, der har direkte forbindelse til dine kønsorganer. Et af de områder, som du med fordel kan tildele lidt ekstra kærlighed, er hulningen lige under anklen på indersiden af foden. Start med langsomme cirkler, skift derefter til små blide tryk − og mærk lysten brede sig.

3. Snyd din krop til mere nydelse
Sørg for, at din partner også kæler for en anden del af din krop, næste gang han rører din klitoris. På den måde linker din krop nydelsen fra klitoris med f.eks. hals, mave eller bryst – og gør I det ofte nok, vil berøring af netop det område være nok til at få sexlysten til at brede sig.

4. Yoga giver bedre sex
Mere lyst, større nydelse og bedre orgasmer er bare nogle af fordelene ved regelmæssig yogatræning – og især Kundalini-yoga skulle kunne booste dine orgasmer. I det hele taget er motion godt for dit sexliv, viser en undersøgelse fra University of British Columbia. Og der skal ikke mere end 20 minutter om dagen til.

5. Udnyt efterskælvene
Mange kvinder oplever små „efterskælv” efter en orgasme. I Tantra hedder disse miniorgasmer Kriyas, og du kan faktisk udnytte dem til at gøre din orgasme endnu bedre. Når I har sex, så bed din partner om at køre sine hænder op langs din rygsøjle. Koncentrer dig om at lade følelsen brede sig i hele kroppen – og mærk, hvordan kroppen begynder at skælve. I stedet for at stoppe op, som mange kvinder har tendens til, så forsøg at give slip og fortsætte. Det skulle gøre din orgasme kraftigere og dybere.

SE OGSÅ PÅ FITLIVING.DK: Sex er godt for din sundhed

6. Lok med lysten - den skal nok komme
Har du ikke lyst til sex, så giv dig alligevel hen til en smule forspil. Ny forskning viser nemlig, at kvinders spirende sexlyst mere er afhængig af situationen, og hvordan de bliver påvirket – end af dem selv. Med andre ord: Vent ikke altid på, at du har lyst til sex, før du kaster dig ud i forspil – du vil nemlig med meget stor sandsynlighed blive ophidset i processen.

7. Nyt liv til gamle klassikere
Der skal ikke mere end et par puder til at give de velkendte sexstillinger ny følsomhed. Læg f.eks. en pude eller to under din bagdel under missionæren, så du kommer højere op. Det giver en ny vinkel under samlejet, så han forhåbentlig rammer dig det helt rigtige sted. Er du mere til doggy-style, vil du også kunne lide den nye variant „Stepping tiger”. Knæl på kanten af sengen, og læn dig forover, så du har begge hænder fladt på gulvet. Det gør vinklen under samlejet mere g-punkt-venlig.

8. Dyrk sport sammen…
… gerne noget, der har en lille snert af spænding. Og skynd jer så hjem under dynen. Gør I noget nyt og spændende før sex, vil det nemlig smitte af på dopamin-produktionen i hjernen under sex – og gøre det endnu sjovere.

9. Det kolde gys
Stil glidecremen på køl. Hvorfor siger vi ikke, men du vil ikke være i tvivl om hvorfor, næste gang
du tager den frem…

SE OGSÅ PÅ FITLIVING.DK: Test dig selv: Hvordan har dit sexliv det egentligt?

Andre læser også