En fejl i YouSees regningssystem gør, at mange kunder er blevet trukket flere gange for samme regning.

Mere specifikt drejer det sig som regninger på mobilabonnementer, skriver YouSee på Facebook. Til B.T. uddyber kommunikationsrådgiver Jakob Danving Nielsen:

'De ekstra træk skyldes en fejl i forbindelse med en ændring af nogle kunders abonnementer – dvs. i vores IT-system til håndtering af regninger.'

Han fortæller også, at de berørte kunder vil få en sms i løbet af dagen. Dog har han endnu intet overblik over, hvor mange kunder, der er ramt af fejlen.

'Vi arbejder på at tilbagebetale pengene inden for 24 timer. Vi beklager fejlen og arbejder på højtryk på at give kunderne besked og tilbagebetale pengene,' afslutter Jakob Danving Nielsen.

I første omgang havde YouSee skrevet på Facebook, at kunderne kunne forvente deres penge tilbage indenfor syv dage. Dette har de dog ændret til 1-2 hverdage, formentlig efter at de fik en del kritik med på vejen over, at det ville tage så lang tid for kunderne at få deres penge igen.

'Synes det er længe med 7 dage når i trækker flere gange,' skriver Eva Maria Ancher i en kommentar. Og hun er ikke den eneste:

'Allerede inden for 7 hverdage ??,' skriver Anette Damkjær Holm ironisk efterfulgt af to grineemojis.

Selvom firmaet beklager fejlen, så mener  flere kunder, at YouSee burde gøre mere for at informere om fejlen – f.eks. sende en sms til kunderne, hvilket de efterfølgende har lovet, at de gør, når de får et overblik over, hvilke og hvor mange kunder, der er ramt af fejlen.

Flere YouSee-kunder benytter lejligheden til at kritisere YouSee mere overorndet. F.eks. skriver Thomas Bendixen:

'(M)åske i skulle vokse med opgaven da dette er sket flere gange og i tager penge for et produkt der ikke er aktivt! Alt respekt for jeres arbejde, så er det bare ikke godt nok og kompenser findes jo ikke i jeres verdenen !'