Winnie Lodberg på 69 år bliver for tiden bestormet af mails fra svindlere.
Senest har hun fået en mail, hvor der står, at hun har fået en ny post i sin e-Boks.
Der står videre i mailen, at beskeden er et 'informationsbrev' fra Tryg A/S, og man skal trygge på linket 'besked indhold' for at læse mere.
Se hele mailen her:

»Men jeg er jo slet ikke kunde hos forsikringsselskabet Tryg, så det virkede ret mærkeligt med sådan en besked,« siger Winne Lodberg, der er pensioneret bogholder og bor i Charlottenlund på Nordsjælland.
Hun er langt fra ene om at få falske mails og sms'er, hvor e-Boks bliver nævnt.
»Vi har i sidste uge fået en del henvendelser fra borgere, der har fået sms'er fra nogen, der udgiver sig for at være fra e-Boks,« sagde Susanne Søndahl Wolff, der er kommunikationsdirektør hos e-Boks, forleden til B.T.
Winne Lodberg har da også et råd til alle dem, der får mails eller sms'er, hvor der oplyses om, at de har fået en ny besked på e-Boks.
»Jeg trykker aldrig selv på det link, der bliver sendt. Jeg logger i stedet ind på min e-Boks, og tjekker om jeg rent faktisk har fået en ny besked, eller det bare er en fupmail,« siger hun.
Faktisk sørger hun for hver dag at tjekke sin e-Boks.
»Det har betydet, at jeg aldrig er kommet i tvivl om, hvorvidt beskeden er ægte, og jeg er kommet til at trykke på linket, der er sendt med den falske mail,« siger hun og tilføjer:
»Og det har faktisk betydet, at jeg aldrig er blevet snydt ved at trykke på beskederne, så det kan jeg varmt anbefale andre også at gøre.«

