Winnie Lodberg på 69 år bliver for tiden bestormet af mails fra svindlere.

Senest har hun fået en mail, hvor der står, at hun har fået en ny post i sin e-Boks. 

Der står videre i mailen, at beskeden er et 'informationsbrev' fra Tryg A/S, og man skal trygge på linket 'besked indhold' for at læse mere. 

Se hele mailen her:

Her er den falske besked Winnie Lodberg senest har fået.
Her er den falske besked Winnie Lodberg senest har fået. Privat

»Men jeg er jo slet ikke kunde hos forsikringsselskabet Tryg, så det virkede ret mærkeligt med sådan en besked,« siger Winne Lodberg, der er pensioneret bogholder og bor i Charlottenlund på Nordsjælland. 

Hun er langt fra ene om at få falske mails og sms'er, hvor e-Boks bliver nævnt. 

»Vi har i sidste uge fået en del henvendelser fra borgere, der har fået sms'er fra nogen, der udgiver sig for at være fra e-Boks,« sagde Susanne Søndahl Wolff, der er kommunikationsdirektør hos e-Boks, forleden til B.T.

Winne Lodberg har da også et råd til alle dem, der får mails eller sms'er, hvor der oplyses om, at de har fået en ny besked på e-Boks.

tip os
Er du offer for falske sms'er eller mails fra nogen, der udgiver sig for at være fra e-Boks?

»Jeg trykker aldrig selv på det link, der bliver sendt. Jeg logger i stedet ind på min e-Boks, og tjekker om jeg rent faktisk har fået en ny besked, eller det bare er en fupmail,« siger hun.

Faktisk sørger hun for hver dag at tjekke sin e-Boks. 

»Det har betydet, at jeg aldrig er kommet i tvivl om, hvorvidt beskeden er ægte, og jeg er kommet til at trykke på linket, der er sendt med den falske mail,« siger hun og tilføjer:

»Og det har faktisk betydet, at jeg aldrig er blevet snydt ved at trykke på beskederne, så det kan jeg varmt anbefale andre også at gøre.«