»Sku' ha' gået til Louis Nielsen«, opfordrer firmaet sine kunder til i diverse reklamer.
Men nu er det Louis Nielsens eget klarsyn, den er gal med.
I hvert fald har firmaet ikke haft loven for øje, da de udkom med en nylig reklame.
I reklamefilmen ses en influencer med vind i håret og et par velvalgte briller suse hen over byens asfalt.
Her kan du se den ulovlige handling:
Det lyder alt sammen meget herligt, men reklamen er filmet med tvivlsomme metoder.
Alt imens influenceren ræser rundt på sin cykel, filmer hun hele turen med sin håndholdte mobiltelefon.
Der er bare lige det problem, at man ikke må cykle med mobilen i hånden.
Men det har brille- og kontaktlinsefirmaet åbenbart ikke fået øje på.
Det ærgrer Rådet for Sikker Trafik, for udover at det kan medføre en klækkelig bøde på 1.000 kroner, hvis man cykler med sin mobiltelefonen i hånden, så er det direkte farligt:
»Det er vigtigt at have den rette brillestyrke for at færdes sikkert i trafikken, men det er også afgørende at være opmærksom, når man cykler. Uopmærksomhed i trafikken er årsag til alt for mange ulykker hvert år,« siger Jakob Bøving Arendt, administrerende direktør i Rådet for Sikker Trafik.
Louis Nielsen kalder det da også »en smutter,« da B.T. kontakter brillemastodonten for at få et svar på, hvorfor selskabet bryder loven i sin reklame, som i skrivende stund er set af knap 8.000 mennesker på Instagram.
Firmaet ønsker ikke at stille op til interview, men har derimod sendt en skriftlig udtalelse:
»Vi producerer rigtig meget indhold i supergode samarbejder med mange forskellige influenter og andre eksterne samarbejdspartnere, som nu i dette konkrete tilfælde. Selvom der naturligvis intet ondt er til hensigt med denne video, er det en fejl fra vores side, at vi ikke har været opmærksomme på den problematiske opsætning i videoen,« skriver Louis Nielsens pressechef Rune Steiness og fortsætter:
»Vi vil naturligvis ikke opfordre til ulovligheder eller andre aktiviteter, der indebærer en skadesrisiko, og derfor er vi nu også ved at fjerne videoen fra offentligt tilgængelige platforme,« lyder det videre i det skriftlige svar, som afsluttes med:
»Det er simpelthen en smutter, som vi nu retter op på«.
Rådet for Sikker Trafik er glade for, at videoen er trukket tilbage:
»Vil gerne kvittere for, at Louis Nielsen nu har trukket filmen tilbage og erkendt deres fejl. For uanset om man er influencer eller helt almindelig cyklist, så skal man lade mobilen blive i lommen, når man færdes på de danske veje og cykelstier,« understreger Jakob Bøving Arendt, adm. direktør i Rådet for Sikker Trafik.