Opdatering klokken 10.29: Mobilepay oplyser nu, at problemet er løst og, at det skyldes en teknisk fejl. Der har været et problem siden fredag, og pengene er på vej til kunderne - det kommer dog til at tage op mod flere timer, før man kan se det på kontoen. 

Siden i fredags har Anne-Clari Vetö ikke fået udbetalt sine penge fra MobilePay. 

»Det er helt uacceptabelt. Jeg forstår ikke, man ikke har advaret andre erhvervsdrivende, så de ved, at de ikke skal bruge MobilePay, indtil problemet er løst,« siger hun. 

Anne-Clari Vetö har sin egen virksomhed, og bruger derfor MobilePay Erhverv. Normalt bliver de indbetalte penge fra hendes kunder overført til kontoen dagen efter transaktionen. 

Men det har således ikke været tilfældet i flere dage. 

Over for B.T. bekræfter Mads Allingstrup, der er presseansvarlig hos MobilePay, at man har arbejdet på problemet siden i morges. 

»Vi kender ikke omfanget eller årsagen til problemet, men lige nu har vi alle mand på opgaven. Vi ved ikke, hvor længe det har stået på, eller hvornår det er løst,« siger han og understreger:

»Men folk har ikke mistet deres penge.«

Selvom Anne-Clari Vetö ikke har mistet sine penge, er hun alligevel frustreret. 

Derfor har hun kontaktet Mobilepay både i weekenden og mandag morgen for at få nogle svar, forklarer hun: 

»Det er min eneste indkomst, og den er jeg meget afhængig af. Jeg havde søreme bedt mine kunder om at lave en bankoverførsel eller betale med kontanter, hvis jeg vidste det her,« siger hun og fortsætter:

»Jeg vil have mine penge – eller som minimum få at vide, hvornår det sker.« 

Hos MobilePay kan man endnu ikke sige mere om, hvornår problemet er løst – eller hvornår de erhvervsdrivende får pengene udbetalt. 

Hvorfor har I ikke sendt en advarsel ud til jeres kunder? 

»Når vi ikke har givet besked, er det fordi, vi prøver at få opklaret, hvad der er sket,« siger Mads Allingstrup. 

Han tilføjer, at man ikke er klar over, om det er alle, der oplever problemet - men at man har modtaget flere tilsvarende opkald mandag morgen.