Der er i øjeblikket problemer med at logge på Nordeas digitale services.

»Vi arbejder på at løse problemet hurtigst muligt og beklager ulejligheden.«

Sådan lyder det på Nordeas egen hjemmeside.

Der oplyses det også, at der er tale om en 'midlertidig forstyrrelse' i nogle af bankens services:

»I øjeblikket kan du opleve problemer med at få adgang til vores digitale services,« lyder det.

Til det norske medie DinSide fortæller kommunikationsdirektør i Nordea, Christian Steffensen, at fejlen gør, at det kan tage noget længere tid at logge ind:

»Man skal enten være tålmodig eller prøve igen senere. Vi beklager, at tjenesten ikke fungerer, som den skal. Vi arbejder på at rette fejlen,« siger han.

Også MitID har været ramt af problemer mandag, bekræfter Digitaliseringsstyrelsen over for B.T.

»Der har i dag fra cirka kl. 10 og frem til cirka kl. 12.15 vret udfordringer med NemLog-in, som har betydet, at man ikke kunne logge på offentlige og visse private tjenester med MitID,« lyder det således fra Digitaliseringsstyrelsen.

Udfordringerne er dog nu løst, oplyser man.