Juleøl, snebajer, julebryg – kær øl har mange navne.

Men nu kommer den måske mest kendte af dem rent faktisk til at hedde noget andet.

For når 'Tuborg Julebryg' i år kommer i handlen, vil der for første gang siden lanceringen i 1981 blive pillet ved både navn og design. 

Og som navneskiftet antyder, handler den nye kampagne om, at der har været en drillenisse på spil.

Også i de velkendte reklamekampagner vil det nye navn fremgå.
Også i de velkendte reklamekampagner vil det nye navn fremgå. Foto: Carlsberg
Vis mere

I år hedder den således 'Tuborg Ulebryg'.

Indholdet skulle dog være det samme, forsikres der fra bryggeriet bag, Carlsberg.

»Vi har valgt at genbesøge vores univers for Tuborg Julebryg i år og ændre navnet,« siger Caroline Leopold, Brand Manager for Tuborg hos Carlsberg Danmark:

»Så man skal ikke være urolig, hvis man tror, at man har fået fingrene i en forkert øl, når man ser, at der står Tuborg Ulebryg.«

Alkoholprocenten skulle således også stadig være i en lidt stærkere ende – på 5,6 procent.

J eller ej.

'Tuborg Ulebryg' kommer i handlen i dag, fredag, lige omkring kl. 20.59.

Traditionen tro sker det i forbindelse med den våde J-dag, hvor kunder på barer og værtshuse landet over får lov til at smage første tår.