Transportministerens nye mailindbakke, som skal håndtere henvendelser om p-bøder, er rødglødende.
For selvom den først mandag åbnede for beskeder, er der allerede modtaget 275 e-mail fra frustrerede danskere på den nye mailadresse.
Det oplyser Transportministeriet tirsdag eftermiddag til B.T., efter TV 2 tidligere på dagen beskrev de mange henvendelser.
Beskederne kommer fra utilfredse danske bilejere, der har fået eftersendt en opkrævning uden at være blevet mødt af en p-bøde i forruden eller en 'forudgående aftale' med parkeringsselskabet.
Sidstnævnte dækker over, hvis man eksempelvis har oprettet sig som kunde i et parkeringsselskabs app.
På den måde har de fået en 'usynlig p-bøde', og det gjorde transportminister Thomas Danielsen (V) tidligere på året klart, at man ikke må.
Derfor åbnede han mandag den digitale postkasse under adressen: privatparkering@trm.dk:
»Med denne postkasse vil jeg kunne danne mig et overblik over, hvilke selskaber, jeg skal have fokus på og have konkrete oplysninger om, hvor der snydes på vægten. Det kommer jeg til at slå ned på,« har Thomas Danielsen udtalt til TV 2.
P-selskaberne har indtil nu haft adgang til at søge information om bilister i et normalt lukket register i Motorstyrelsen.
Parkeringsbrancheforeningen skriver i et skriftligt svar til mediet, at de hilser det velkomment at myndighederne følger op på vilkårene.
