For Mette Ovi og hendes familie endte en tiltrængt ferie til Tyrkiet ud i en forfærdelig omgang madforgiftning. Nu advarer hun mod hotellet.

Gennem rejsebureauet TUI havde Mette Ovi booket rejsen, hvor hun sammen med familien skulle bo på hotellet 'Club Dem Spa & Resort' i Alanya i Tyrkiet med det populære all inclusive-koncept. Hurtigt forvandlede den hyggelige, solrige badeferie sig dog til et rent mareridtsophold med opkast og diarré.

Det hele startede, da Mette og familien gik ombord i hotelrestaurantens buffet.

»Min mor og bror lagde sig fuldstændig på langs derhjemme med opkast og diarré. Lidt efter begynder min mand at kaste op og have diarré, og de næste dage er det så min svogers, søsters og hendes datters tur,« fortæller 35-årige Mette Ovi.

Og sådan skulle det altså ske, at næsten hele familien lå underdrejede på hotellet i Alanya, indtil de et par dage efter skulle have kurs mod Danmark igen. Sygdom, opkast og diarré kunne familien dog ikke vinke helt farvel til på vejen til lufthavnen:

»Pludselig rejser min datter sig op i bilen og kaster op ud over alle seks, der sad i bilen. Der stod bare kaskader ud af hende, og taximanden forklarede på gebrokkent engelsk, at vi ikke kunne køre ind til siden,« siger Mette Ovi.

Mette Ovi og kæresten Christian blev ramt af madforgiftning på deres tur til Tyrkiet Vis mere

Herefter indvilligede taxichaufføren heldigvis i at køre ind til siden, så familien kunne få styr på situationen, inden de skulle ind i lufthavnen.

»Vi kørte ind på en tankstation og gik ind på et toilet, hvor vi alle havde spaghetti bolognese ud over det hele. Vi stod dér - fire unger og med bræk ud over os allesammen. Vi får renset taxaen og kørt videre afsted og fik skiftet tøj, inden vi gik ind i flyet,« siger Mette Ovi, som lige med nød og næppe fik lov til at rejse hjem i flyet på grund af smittefare.

Hotellet Club Dem Spa & Resort i Alanya i Tyrkiet kan bryste sig af en stor pool. Vis mere

Datteren fortsatte med at kaste op i flyet, og siden er Mette Ovi selv blevet syg.

Mette Ovis familie talte med flere andre gæster på hotellet, der også var blevet ofre for den dårlige mad:

»Min familie havde siddet ved siden af nogle andre på hotellet, og de havde også allesammen ligget syge i flere dage med dårlig mave. Vi skrev derfor til guiderne, der også havde været bekendte med, at der var andre på hotellet, der var syge. En dag var der en dreng, der kastede op på selve restauranten. TUI fortalte, at de kunne sende en læge, men det var ikke det, vi havde brug for,« siger Mette Ovi.

Club Dem Spa & Resort giver også, ud over mulig madforgiftning, kunderne direkte adgang til stranden Vis mere

Familien forsøgte også at tale med hotellets personale, men de måtte opgive, da de ikke talte engelsk. Siden har familien indsendt en reklamation til TUI, hvor de har beskrevet hele forløbet. De har endnu ikke fået svar.

B.T. har kontaktet TUI og bedt dem forholde sig til sagen. Rejsebureauet er vendt tilbage med et skriftligt svar:

'Generelt kommenterer vi ikke på individuelle sager. Men TUI prioriterer altid kunden i alt, vi gør - hvilket også inkluderer en meget grundig og veletableret proces i tilfælde af sundhedsproblemer på destinationen,' skriver TUI.

B.T. har været i kontakt med en anden dansk familie, der lige nu er på vej hjem fra Alanya i Tyrkiet. De har boet på Club Dem Spa & Resort og har også været ramt af madforgiftning.