En webshop med massevis af kropsplejeprodukter – rettet specifikt mod børn.

»Jeg forsøgte at få mit barn til at bruge det, jeg selv bruger. Noget neutralt i forhold til kemi og parfume, men jeg tror, drenge er lidt sværere at få til at bruge den slags end piger,« siger ejeren bag webshoppen, Martina Neumann Gaarde, til TV2 Østjylland.

Martina Neumann Gaarde understreger, at hun ikke ville have sin ni-årige søn til at bruge deodorant uden årsag.

Drengen lugtede af sved, og hun frygtede, at han ville blive ekskluderet fra fællesskabet i klassen, fordi børn godt kan være meget direkte og sige, de ikke vil sidde ved siden af ham.

Hun prøvede at få ham til at bruge almindelig, neutral voksen-deodorant, men sønnen ville ikke bruge det.

Deodorant til teenagere var heller ikke et hit, for det var for voldsomt, at den ni-årige dreng skulle gå rundt og dufte kraftigt af parfume, sådan som de lidt ældre unge teenagere ofte gør.

Lugten forsvandt dog ikke, og derfor måtte Martina Neumann Gaarde finde en løsning.

Hun bestilte derfor en række produkter til såkaldte tweens fra udlandet – børn som er lige inden teenagealderen – og prøvede sig frem sammen med sønnen.

Resultatet var godt.

Sønnen begyndte at bruge deodorant og dæmpe kropslugten, og Martina Neumann Gaarde fik en lys idé.

For hendes barn er nok ikke det eneste, der går i puberteten tidligt, så der må være andre, der har samme behov, tænkte hun.

Det førte til, at hun i dag driver en webshop med kropsplejeprodukter – herunder sæbe, shampoo og deodorant – kun henvendt til børn.