Der er ikke meget coronakrise og varsomme skridt over Lidls fremtidsplaner.

Inden for de næste par år er planen nemlig, at i den tyske discountkædes nuværende 130 butikker rundt om i landet, skal vokse sig til mere end 200.

Det oplyser ejendoms- og udviklingsdirektør i Lidl, Mads T. Nielsen, til Finans.

»Vi sætter ikke årstal på, hvornår vi skal have de 200. Men målet er klart i hele organisationen. Så det kører vi efter,«  siger han og tilføjer:

»De danske marked kan trods den aktuelle konkurrence og udvikling efter vores vurdering rumme i hvert fald det antal.«

Lige nu ekspanderer Lidl årligt med otte til ti butikker.

Dermed skal farten i hvert fald ikke sættes ned.

Den tyske discountkædes planer om at ekspandere i Danmark, kommer ifølge Finans ovenpå en årrække, hvor det samlede marked for dagligvarer - frem til coronakrisen - var præget af en flad udvikling i salget.

Derudover er danskerne begyndt at spise mere ude, handle mere end på nettet og konkurrenten blandt supermarkeder og discountkæder er intensiveret.

Men det på trods har Lidl altså store planer.

Ifølge ejendoms- og udviklingsdirektør, Mads T. Nielsen vinder Lidl da også både markedsandele og får godt fodfæste, de steder, de etablerer sig.

Lidls ekspansion i Danmark vil særligt rettet mod storbyerne.