Man plejer at sige, at det i dag ikke kræver mere end få klik, før man er skilt. 

Men for Thomas Kristensen har det dog været en helt anden oplevelse. 

Til B.T. fortæller han, at han i syv dage har forsøgt at blive skilt fra sine kone - uden held.

»Det er ekstremt frustrerende. Når man har bestemt sig, aftalt det, og det skal være nu,« forklarer han. 

Han uddyber, at det skyldes et teknisk problem hos Familieretshuset, hvor parten der modtager skilsmisseanmodningen ikke kan få lov til at godkende skilsmissen. 

Og det har nu varet en uge for dem. 

tip os
Kan du heller ikke blive skilt?

»Hun kan ikke godkende den. Siden er nede,« forklarer han. 

Videre fortæller han, at parret aftalte, at deres veje skal skilles for seks uger siden. Så gik processen i gang med at lave bodeling, ordne ægtefællebidrag, og nu mangler kun det sidste kryds. 

»Det er sgu lidt mærkeligt, at det kan ske i 2025,« siger han. 

Han fortæller, at den endelige skilsmissekvittering skal bruges over for parrets rejseforsikring. De skulle nemlig have været på ferie fra i dag. 

»Det er 100.000 kroner, vi skal have tilbage. Det er totalt nervepirrende,« siger han. 

Til B.T. bekræfter Familieretshuset, der er ansvarlig for skilsmisser, at der er opstået et teknisk problem med en selvbetjeningsløsning. Et problem, der har stået på siden 9. december.

'Vi er i dialog med den eksterne leverandør af løsningen og forventer, at de løser problemet hurtigt,' skriver Familieretshuset og tilføjer:

'Vi beklager de gener, det har for de berørte og vil opdatere vores hjemmeside, så snart selvbetjeningsløsningen fungerer igen.'