Opdatering: Kort efter klokken 11 søndag virkede mobilnetværket igen.

'Hvorfor kan jeg ikke ringe?' spurgte mange kunder hos YouSee og Telmore søndag morgen.

En del YouSee- og Telmore-kunder oplevede søndag morgen problemer med deres mobilnet og kunne hverken ringe eller modtage opkald.

På YouSee's side på Facebook væltede det ind med henvendelser fra fustrerede brugere, som ikke kunne forstå, at deres telefon ikke virkede.

'Hej. Er der nogle grunde til, at man ikke kan ringe lige nu?' spørger en bruger.

'Er der problemer med mobilnetværk. Hverken min kone eller jeg kan modtage eller ringe fra vores mobiltelefon,' lyder det fra en anden.

Der var også en del, der var rasende over, at teknikken svigtede, og som krævede kompenation. Andre brokkede sig over, at de ikke kunne finde informationen om nedbruddet.

En bruger skrev, at hun oplever 'alt for meget bøvl med produkterne.'

'Når noget endelig fungerer, så bliver det lavet om, og så sidder forbrugerne igen med alle problemerne,' skriver hun.

En del valgte dog at se det fra den humorisiske side og jokede med, at de nu ikke kunne ringe til deres mor på Mors Dag.

YouSee skrev på Facebook, at problemerne skyldtes en fejl på selskabets mobilnetværk.

'Vi knokler for at få denne fejl rettet hurtigst muligt. Vi beklager meget de gener fejlen medfører.'

Telmore skrev på sin side på Facebook, at netværket var udfordret. Derfor var der rigtig mange kunder, der ikke kunne ringe.

'Vores netværk er desværre udfordret i øjeblikket. Det betyder, at rigtig mange af jer ikke har mulighed for at foretage opkald lige nu. Vi knokler selvfølgelig på højtryk for at få det op at køre igen og holder jer opdaterede her på Facebook.'

Problemerne berørte også opkald til 112.

Københavns Politi skriver på Twitter søndag morgen, at der er problemer med opkald til 112 via et eller flere teleselskaber.

»Vi arbejder på at få lokaliseret problemet, og der er koblet it-folk på,« siger vagtchef ved Københavns Politi, Michael Andersen til dr.dk.

Politiet opfordrede kunder, der ikke kunne ringe til alarmcentralen, om at forsøge at ringe fra en anden telefon.

Kort efter klokken 11 oplyste Telmore på Facebook, at netværket igen køre som det skal.

'Vi er frygtelig kede af de gener, som udfordringen har medført, og takker endnu en gang for jeres forståelse og tålmodighed.'