Opdateret kl. 11.30: B.T. har slettet et udsagn fra en kilde, der påstod ikke at have modtaget en pakke, selvom han havde været hjemme hele dagen. Kilden har efterfølgende fundet ud af, at pakken ikke skulle leveres hjem til ham, men til hans arbejdsadresse. B.T. har derfor slettet interviewet med personen.

Nettet flyder over med kritik rettet mod PostNord i de her dage.

Det fortæller et kig på Facebook såvel som Trustpilot.

Kritikken drejer sig i høj grad om, at folk oplever, at de får forkert information vedrørende deres pakker.

Det er eksempler som at pakkelveringen har forsøgt at ringe på døren uden held, selvom vedkommende har været hjemme hele dagen.

På Facebook skriver folk bl.a.

  • 'Hej. Jeg har fået en sms om, at posten har været her 13.28 for at aflevere en pakke. Dette lyder meget underligt, for jeg har været hjemme hele tiden?'
  • 'Jeg har lige fået besked på, at mine pakker ikke kunne leveres, da der ingen var hjemme. Jeg ER hjemme og har siddet og ventet på pakkerne. Måske det var en idé at ringe på døren!'
  • 'Jeg har været hjemme i 2 uger nu. Måske man skulle banke/ringe på, inden man vurderede, at der ikke var nogen hjemme?'

Hos PostNord fortæller pakkechef Lene Reipuert, at klager over pakkelevering - eller mangel på samme - er noget, der bliver taget meget alvorligt.

»Jeg kan ikke sige, der er en entydig forklaring. Vi følger op, hver eneste gang, der er noget. Det er fuldstændig uacceptabelt, og derfor følger vi dagligt konkret op på sådanne henvendelser,« fortæller Lene Reipuert.

Lige nu har PostNord rigtig mange pakker, da mange sidder hjemme. Derfor bliver det meste også bestilt til hjemmelevering, og de kan hos PostNord se, de kommer af med langt de fleste pakker.

Sådan ser en af anmeldelserne fra Trustpilot ud.
Sådan ser en af anmeldelserne fra Trustpilot ud.
Vis mere

Der er en klar procedure for, hvordan bude skal gøre ved aflevering. Der skal ringes på to gange, og er der et telefonnummer på kunden, skal vedkommende ringes op.

»Det er klager, vi virkelig tager til os. Der er ikke nogen fordel ved ikke at komme af med pakken. Bliver der ringet til kundeservice, bliver der ringet direkte ud til buddet, der skal komme med pakken igen,« fortæller pakkechefen.

Hvad kan så være en grund til, bude alligevel vælger ikke at ringe på?

»Det må være en fejl. I dag har vi vel et langt stykke over 1000 bude derude. Hvis vi har de oplevelser, bliver der taget en snak med det pågældende bud,« siger Lene Reipuert.