I flere dage var det uvist, hvad der i sidste uge forårsagede nedbruddet på mobilnettet, som TDC Net ejer.
Et nedbrud, der betød, at flere hundretusinder ikke kunne ringe fra deres telefoner. Heller ikke til 112. TDC Net har tidligere onsdag forklaret, at det skyldtes et uheldigt sammenfald af omstændigheder.
Men ifølge Carsten Schürmann fra IT Universitet bør et selskab som TDC have styr på deres sager og dermed undgå sådanne situationer, skriver DR.
Og den pointe tilslutter civilingeniør Torben Rune, der også driver rådgivningsvirksomheden Teleanalyse, sig:
»Det er ikke særligt professionelt, når man ser det udefra, at et land som Danmark kan blive fuldstændigt lammet hos over tre millioner telefonkunder i et halvt døgn,« siger eksperten til mediet.
I et interview med Berlingske påtog TDC Nets franske topchef Michel Jumeau sig det fulde ansvar for nedbruddet.
»Vi er meget, meget kede af, hvad der er sket. Jeg undskylder dybt over for alle mobilbrugere, som blev ramt. Det burde ikke være sket - men det skete, og vi påtager os det fulde ansvar for det,« sagde han.
En af de danskere, der blev påvirket af nedbruddet var Charlotte Torndyb, der ikke kunne ringe til sin søn. Det kan du læse mere om HER.
