Det skulle have været en hyggelig tur i sommerhus. 

Men huset er møgbeskidt, og varmen virker ikke.

Karin Busk og hendes mand er bestemt ikke tilfredse med DanCenter, der har udlejet huset i vestjyske Hemmet til dem.

»Jeg er godt nok gal. Det er noget svineri. I bogstavelig forstand,« siger Karin Busk.

Køleskabet var tydeligvis ikke rengjort i sommerhuset i Hemmet.
Køleskabet var tydeligvis ikke rengjort i sommerhuset i Hemmet. Foto: Privatfoto.
Vis mere

Parret ankom til huset mandag, 2. påskedag. 

»I sommerhuset var der hverken varme eller varmt vand. Og så var det møgbeskidt. Vi sidder med tæpper på for at holde varmen i et hus, hvor der er 16-17 grader. Det kunne have været en familie med små børn, der havde lejet huset,« siger hun.

»Jeg var forkølet i forvejen, og den forkølelse har bestemt ikke fået det bedre af det her.«

I forvejen havde parret fået annulleret et lejemål af et sommerhus i perioden fra 1. til 8. april. Aflysningen blev meddelt af DanCenter otte dage før.

»Så jeg er ved at være træt af dem,« siger Karin Busk, der ringede flere gange til DanCenter og kontaktede dem på mail, da de opdagede, at der ikke var nogen varme i huset i Hemmet.

»Vi tog forbi deres lokale kontor, men det var lukket og på døren blev der henvist til andre lokalkontorer længere væk, som vi så ringede forgæves til for at få noget hjælp,« siger Karin Busk.

Dorthe Friis er lokal ejerservicechef hos DanCenter.

Hun beklager først for den manglende rengøring.

»Det er selvfølgelig en fejl. Vores rengøringspartner har ikke været så grundig. De skal tage billeder af rengøringen efterfølgende, men vi kan ikke være sikker på, at det så også er det rigtige billede, de sender til os. Det er ikke et ukendt problem i branchen, men man kan altid gå til os, hvis der er problemer med rengøringen,« siger hun.

Men de kan jo ikke få fat i jer?

»Nej, og det er selvfølgelig et problem, som vi arbejder på at forbedre. Det kan ske, at man kommer til et beskidt hus, men vi skal være bedre på det område. Men helt perfekt bliver det aldrig,« siger Dorthe Friis.

At der ikke var varme i huset, kan hun også kun beklage.

Ingen støvklud var blevet overanstrengt, da Karin Busk og hendes mand mandag ankom til et møgbeskidt sommerhus i Hemmet. 
Ingen støvklud var blevet overanstrengt, da Karin Busk og hendes mand mandag ankom til et møgbeskidt sommerhus i Hemmet.  Foto: Privatfoto.
Vis mere

»Der skal selvfølgelig være varme og vand. Det lyder som om, der er noget, som ikke er slået til, og det skal vores tekniker nok kigge på i dag. Det er en akut sag, og det skal ordnes.«

Dorthe Friis siger, at parret har haft muligheden for at køre hen på lokalkontoret eller at ringe til DanCenters hotline.

Begge dele har parret forsøgt. Men kontoret var lukket, og der var ikke nogen, der tog telefonen.

»Vores store udfordring er vores telefonsystem. Vi er blevet lagt ned af telefonsamtaler efter, at vi har lavet vores system om. Men vi arbejder på et nyt,« siger hun.

DanCenter har efter, at B.T. kontaktede dem meddelt Karin Busk, at de fratrækker lejen for de to første dage i sommerhuset, og betaler de tre varmeblæsere, som parret har været nødt til at købe. Derudover vil en tekniker blive sendt ud til det frysende par, så der kan komme styr på varmen og ferien.