Det er nok ikke gået nogens næse forbi, at der er rigtig varmt i Danmark fredag. 

Varmen får også flere instanser til at slå alarm. 

Afdelingschef ved akutberedskabet 1813, Lotte Helveg, fortalte tidligere til B.T., at de forventer øget aktivitet i weekenden hos 1813 grundet varmen. 

Men det er ikke det eneste sted, hvor man gør sig klar til den ekstreme varme. 

Ifølge DR frygter man også den høje temperatur på det nybyggede hospital i Aalborg, som efter længere tid blev taget i brug tidligere på året.

Det skriver DR.

Byggeriets projektdirektør, Asger Schou, fortæller, at de har forberedt sig så godt som de kan.

»Vi er nervøse for weekenden. Det er jeg i hvert fald, for der er ikke så meget forståelse for, når der er varmt og slet ikke på et sygehus. Men vi kan ikke forberede os mere, end vi har gjort,« siger Asger Schou til DR.

Han fortæller videre, at hospitalet er designet til en udendørs temperatur på 26 grader. Det betyder også, at indeklimaet ikke er lige så koldt, som man kunne ønske. 

Han håber på, at temperaturen inde på hospitalet ikke kommer til at overstige 27 grader.

Afslutningsvis fortæller han, at man ikke kan afvise, at der i enkelte rum vil være problemer med indeklimaet, og at man har lavet fejl. 

B.T. LIVE-dækker hedebølgen, der har fået Danmark til at koge. Læs mere HER.