Hvis du allerede er ved at være lidt træt af vintermørket, så er der gode nyheder i sigte.

Til februar vender Copenhagen Light Festival nemlig stærkt tilbage, og det betyder, at hovedstaden igen vil blive oplyst af en lang række farverige og kunstneriske værker.

Men det er faktisk ikke den eneste gode nyhed.

For som noget helt nyt har festivalen valgt at afvikle konceptet i et udvidet format, hvor der vil være endnu mere kunst, som denne gang bliver støttet af deres nye hovedsponsor: Royal Unibrew.

En aftale som Kasper Ryttersgaard, der er landechef i Royal Unibrew, er særligt begejstret for.

»Vi er både stolte af og glade for at indgå samarbejde med Copenhagen Light Festival,« fortæller han og fortsætter:

»Festivalen har på få år formået at give den kulturelle festivalscene i Danmark et nyt, anderledes og markant udtryk. Det er en ære at støtte festivalen og lyskunsten, og vi ser frem til at bidrage til videreudvikling af festivalen, så endnu flere besøgende også kan få flere oplevelser. Det kan for eksempel være med mere til smags- og lyttesanserne, og særligt også de yngre og unge besøgende,« siger han i en pressemeddelelse.

Her er et af værkerne, der ved sidste års lysfestival vakte stor begejstring.
Her er et af værkerne, der ved sidste års lysfestival vakte stor begejstring. PR

Med den nye hovedsponsor vil festivalen desuden udbygge deres koncept med endnu flere gå- og løberuter i byen, og hertil vil de bruge penge på at videreudvikle deres app.

Herudover vil man som besøgende kunne se frem til endnu flere muligheder for at købe drikkevarer langs ruterne.

Ved dette års Copenhagen Light Festival oplevede arrangørerne en stor opbakning ved de mange udstillinger.

Faktisk var begejstringen så massiv, at festivalen formåede at have over 500.000 besøgende, og festivalen blev således kåret til at være Danmarks mest besøgte.

Copenhagen Light Festival løber af stablen fredag den 4. februar og slutter lørdag den 27. februar 2022.