Flere danskere har forgæves forsøgt at overføre penge på MobilePay efter en teknisk fejl lagde appen ned i omtrent en time lørdag eftermiddag. Fejlen blev rettet, men efter nedbruddet manglede 1700 overførsler dog stadig.
Selvom betalingerne ikke er gået igennem, er pengene fanget i systemet og står som reserveret på bankkontoen.
»Det er ligegyldigt, om det er 100 kroner eller flere tusinde. Det er princippet i, at vi ikke får en kvittering eller noget, og pengene står stadig reserveret på min mands bankkonto,« fortæller Gitte Carsten, der er én af de mange danskere, der har sine penge fanget i et limbo.
Hendes mand skulle sende 100 kroner til hende lørdag eftermiddag, da hun skulle betale for nogle »småting.«
Men hun modtog aldrig pengene.
Først stod der på appen, at der var opstået en fejl, efter betalingen ikke gik igennem. Senere var meddelelsen helt væk.
Men pengene er stadig reserveret på Gitte Carsten mands bankkonto.
Ægteparret er ikke frustrerede over det lille beløb, der sidder fast i systemet. Det er princippet i sagen.
»Vi har ondt af dem, der har flere tusinde kroner reserveret på deres konto og er i uvished om, hvornår der sker noget,« siger Gitte Carstens.
Hun understreger, at de stadig har tillid til MobilePay, men hun forventer, at de fremadrettet sender en fejlmeddelelse på appen eller en besked til deres brugere, hvis der sker fejl.
Danske Bank har oplyst til B.T., at de arbejder på at annullere de 1700 reservationer, som nedlukningen har ført med sig.
MobilePay har 4,5 millioner danske brugere.