Hvis du skal bruge din bank lige nu, skal du muligvis stadig væbne dig med en smule tålmodighed.

Således meldte tre banker lørdag ved middagstid, at de oplevede oplevede tekniske problemer med flere produkter.

Sent lørdag aften er problemerne ikke løst, og noget kunne tyde på, at de berørte banker ikke regner med at kunne komme deres kunder til undsætning før tidligst søndag formiddag.

De tre banker er Jyske Bank, Sydbank og Sparekassen Sjælland.

Det fremgår ikke af hjemmesiderne, hvad problemerne skyldes, eller hvornår kort og banklogin forventes at være oppe at køre igen.

Jyske Bank skriver selv på bankens hjemmeside.

»Der kan i øjeblikket være problemer med kort, netbanken og mobilbanken,« skriver Jyske Bank i en meddelelse.

»Vi arbejder på højtryk for at løse problemerne, og vi beklager den ulejlighed, som problemerne kan skabe for dig som kunde,« lyder det desuden.

Jyske Bank oplyser ikke noget om, hvornår man forventer at have løst problemerne.

Hos Sydbank bekræfter man, at man har tilsvarende problemer med ustabilitet på net- og mobilbank.

På bankens hjemmeside lovede man tidligt lørdag eftermiddag at komme ny status kl. 16.00 - og senere også kl. 20.

Det er sådan set også sket, men kun med en opsummering om, at der fortsat kan opleves problemer for bankens kunder med at logge på mobilbank og netbank samt betaling med kort.

Og sent lørdag aften skriver Sydbank, at næste nye status kan forventes søndag formiddag kl. 9.30.

Sparekassen Sjælland oplever tilsyneladende de helt samme problemer, dog bør betalinger med Mastercard under 1.000 kroner gå igennem, skriver banken.

»Vi opfordrer dig til at betale med et andet kort end Mastercard, hvis du gerne vil lave betalinger større end 1.000 kroner Du kan også prøve Apple Pay eller Google Wallet, som umiddelbart ikke er berørt,« skriver Sparekassen Sjælland i sin seneste opdatering, der er lagt ud på hjemmesiden kl. 20.15.

»Vi beklager ulejligheden og undskylder for de gener, driftsproblemerne kan give dig,« skriver banken også.