Fire personer er anholdt efter en beboer i Tilst ved Aarhus blev dræbt tirsdag aften. 

Det skriver DR.

Ulykken skete, efter at en patruljevogn klokken 23.48 havde eftersat en personbil.

Personbilen kørte direkte ind i muren på parcelhuset, der ligger på Hindøvænget i parcelhusområdet Skjoldhøjparken i Tilst.

- I forbindelse med en kortvarig eftersættelse påkørte den eftersatte personbil et parcelhus i Tilst, har vagtchef ved Østjyllands Politi Morten Bang oplyst onsdag morgen.

Ifølge pressemedarbejder hos Østjyllands Politi Jakob Christiansen var der fire personer i bilen, som alle er blevet anholdt. 

Ingen af dem er kommet alvorligt til skade.

Den Uafhængige Politiklagemyndighed (DUP) bekræfter, at den afdøde beboer en 64-årig kvinde.

Sagen behandles af DUP'en, som skal undersøge, om de forhold, som betjentene skal tage med i deres beregninger, når de kører udrykning, har været overholdt.

Det er endnu uvist, hvorfor patruljevognen eftersatte personbilen.