De røde og hvide farver har gjort sig positivt bemærket ude i verden.

Det viser en ny rapport fra det britiske rådgivningshus Brand Finance, som blandt andet undersøger omdømmet hos nationer og virksomheder.

Og her er der altså godt nyt til det danske land, skriver Finans.

Danmark har nemlig et af de stærkeste nationale brands i verden, viser listen fra Brand Finance.

Her har vi indfundet os på en syvende plads og overgår både Sverige og Norge.

Brand Finance-analytikerne skriver, at det blandt andet er Danmarks håndtering af coronapandemien, der har fået Danmark op fra forrige års ottendeplads til en syvendeplads

»Dets håndtering af pandemien var hurtig og beslutsom - det var et af de første lande i Europa til at lukke skoler og indføre tiltag om social afstand,« skriver Brand Finance-analytikerne ifølge Finans.

Også bæredygtighed spiller ind på placeringen.

I undersøgelsen, hvor blandt andet 75.000 mennesker over hele verden er blevet spurgt om deres syn på forskellige lande, nævnes de nordiske landes proritering af bæredygtighed som en af de faktorer, der får både Danmark, Norge og Sverige ind i top 10.

Se top 10 over verdens stærkeste brands i boksen herunder