Tilliden er banket i bund.
Så kontant er konklusionen fra en række eksperter, som Finans.dk har talt med om krisen i SAS, hvor piloterne strejker, og millionerne fosser ud af kassen.
»Jeg tror, tilliden er banket helt i bund, ikke kun blandt kunder og potentielle kunder, men også blandt investorer og bredere interessenter. Dermed har SAS-brandet også lidt og lider utrolig meget lige nu. Kurven har været lodret nedadgående,« siger Martin Roll, global branding- og strategiekspert, der driver konsulentvirksomheden Martin Roll Company.
Strejken kunne ikke være kommet på et værre tidspunkt.
Det er nemlig nu, at mange danskere, nordmænd og svenskere bruger deres fritid på at rejse på ferie.
Dermed er kursen lagt for, at mange får en dårlig oplevelse, når de ikke kan rejse som planlagt.
Strejken har berørt omkring 30.000 passagerer i døgnet siden 4. juli.
Ifølge mediet MobilityWatch har den formentlig allerede kostet SAS over en halv milliard danske kroner.
Omkostningerne kan se ud til at vokse sig endnu større for luftfartsselskabet, der også står til at modtage regninger fra berørte rejsebureauer.
Apollo varslede onsdag, at rejseselskabet vil føre et økonomisk efterspil, hvis størrelse afhænger af strejkens længde.
Det sker, fordi de mange strandede gæster, der har været fløjet ud med SAS, har medført store ekstraomkostninger for selskabet, skriver Ritzau.
Du kan læse mere om nogle af de strandede chartergæster, som B.T. har talt med, her.