»Endelig.«

Sådan lyder det sikkert fra tusindvis af Android-brugere fredag morgen. 

Efter massive problemer med at bruge MitID-appen på Android-telefoner, er problemet løst. 

Det oplyser Digitaliseringsstyrelsen til B.T. 

Siden mandag aften har brugere med en Android-telefon haft problemer, når de via deres mobiler ville logge ind på MitID.

Meldingen fra Digitaliseringsstyrelsen var, at man arbejdede på at løse problemet.

Som dagene gik, steg frustrationerne hos brugerne, og flere læsere skrev til B.T. og beskrev deres problemer. 

Fredag morgen meddeleler Digitaliseringsstyrelsen så, at appen fungerer igen. 

Fejlen opstod i forbindelse med en opdatering, men et større analysearbejde skal nu kaste lys over, hvad der helt præcis gik galt, oplyser Digitaliseringsstyrelsens presseafdeling. 

Heldigvis behøver brugerne ikke selv foretage sig noget.

»Man behøver ikke genstarte eller slukke sin enhed, men oplever man stadig problemer, må man meget gerne ringe ind til vores supportlinje, der kan hjælpe med den pågældende situation,« lyder det fra Digitaliseringsstyrelsens presseafdeling.