Billetter til DSB har søndag kun købes ved billetautomaterne på stationerne. Rejsekortet virker dog stadigvæk.

DSBs salgsapp og hjemmeside gik søndag formiddag ned, oplyser DSB på Twitter.

Omkring klokken 16.00 er nedbruddet stadig aktuelt og først omkring klokken 21.30 har DSB fikset problemet og

»Hvis man skal rejse med DSBs tog lige nu, skal man købe en billet fysisk, og hvis det ikke er muligt, skal man opsøge DSBs personale,« oplyser DSBs pressevagt.

Togpersonalet kan dog ikke sælge billetter til DSBs kunder i togene.

»Som det er lige nu, kan vores togpersonale heller ikke sælge billetter fra deres håndterminaler, som de kunne tidligere på formiddagen.«

Det er stadig uklart, hvornår problemerne med køb af billetter via app og hjemmeside er udbedret.

»Der bliver arbejdet på højtryk for at udbedre problemerne,« oplyser DSB.

DSB opfordrer de togrejsende til at købe deres togbillet ved billetautomaterne på stationerne.

»Man kan stadig rejse med rejsekort. Men hvis det ikke er muligt at købe en DSB-billet, skal man opsøge personalet.«

»I nogle af vores tog har vi krav om pladsbillet, men lige nu har man hverken mulighed for at købe en billet eller pladsbillet, så derfor er rådet herfra, at man skal forsøge at købe en billet på togstationen.«

»Hvis det ikke er muligt, skal man kontakte togets personale,« oplyser DSB.

/ritzau/