Danmark vil sende mandskab til Hormuzstrædet. Det siger udenrigsminister Lars Løkke Rasmussen (M) og forsvarsminister Jeppe Bruus (S) til TV 2 efter et møde i Det Udenrigspolitiske Nævn tirsdag.
Bruus vil ikke svare på, hvor stort det danske bidrag i en fransk-britisk mission er, eller "hvem de er".
- Der vil være tale om et tolke-element, dronekapacitet, stabsofficerer og et cyberelement, lyder det.
Løkke siger, at regeringen nu vil fremsætte det som beslutningsforslag i Folketinget.
Opdateres...
Del: