Er man fast kunde i supermarkedskæden 365discount og holder af deres egne produkter, er der nu skidt nyt. 

Inden længe er det slut med en lang række produkter, når Coops vareserie 365hverdag tages af hylderne. Det skriver mediet DetailWatch.

Ifølge DetailWatch skyldes tilbagerulningen af vareserien, at der i stedet for udvikling af egne varer til discount-kæden fremover skal satsets på Coops to andre varemærker, Änglamark og Xtra. Der er dog også et økonomisk aspekt bag tilbagerulningen.

»Hvis man laver en vareserie til en relativt mindre andel af det samlede danske dagligvaremarked, har man ikke den skala og volumen, der skal til for at få en sund forretning. Man har heller ikke det tidsoverskud til at gøre sig umage nok,« siger Thor Skov Jørgensen om beslutningen.

Nu vil supermarkedskoncernen i stedet fokusere på at have færre, men bedre egne varemærker, lyder det fra Coops administrerende. 365hverdag ramte hylderne hos Coops discount-supermarkedskæde 365discount i 2023 og består af et sortiment af fødevarer inden for alle kategorier.  direktør, Thor Skov Jørgensen.

Coop fremlagde i sidste uge sit regnskab for 2024. Heraf fremgår det, at supermarkedsgiganten har haft held med at at vende sidste regnskabsårs resultat til et overskud