Brandfaren i Danmark er moderat til høj tirsdag, når sankthansbålene tændes landet over.
Sådan lyder det fra Bjarne Nigaard, der er sekretariatschef i Danske Beredskaber.
Særligt i områder omkring Aarhus og Djursland, på det centrale Fyn samt store dele af Sjælland er brandfaren vurderet til at være meget høj.
Selv om der ikke er udstedt afbrændingsforbud i forbindelse med årets sankthansfejring, opfordrer Danske Beredskaber til, at man udviser forsigtighed og tænker sig om.
Del: