De lysebrune sten står i sirlige mønstre, græsserne vejer nyvandet i vinden og hele pladsen står klar til brug.

Alligevel har de færreste aalborgensere lagt mærke til, at den er der.

Den lille hemmelige oase er det nye bud på et samlingspunkt i byen.

Den har fået navnet Stjernepladsen og ligger ved Østre Havn.

I det ene hjørne af den nyopførte esplanade ligger 'Isværftet', der, som navnet måske afslører, sælger is.

Butikken åbnede i juli, men allerede inden aalborgenserne kunne komme ind og købe cafeens kolde fristelser, var butikkens digitale salgskanal sat op.

Den skulle bruges til at rette flere øjne mod Stjernepladsen og dens nye isbutik.

»Vi åbnede butikkens Instagram lidt før vi åbnede selve butikken, for så kunne vi begynde at gøre opmærksomme på os selv og tage følgerne med og vise, hvor i processen vi var,« siger ejeren, den 56-årige Lene Koldkjær Decker.

Hun har sammen med sin niece, 24-årige Anne Richter Jungersen, placeret sig på en lille skyggeplet ved butikkens udendørsområde, hvor de sipper af en cappuccino.

Isbutikejeren havde ikke først overvejet at lægge tid og kræfter i en virtuel forlængelse af butikken. Men erfaringen fra familiens yngre generation fik hende på andre tanker.

»I starten var min moster lidt svær at overbevise om, at Instagram var vigtigt. Hun kunne godt sige 'Ej, vi behøver ikke lægge noget op på Instagram i dag'. Men i takt med at folk begyndte at lægge billeder op med vores varer, gik det op for hende, hvor vigtigt det er,« siger Anne Richter Jungersen.

»Hele familien er også hoppet på bølgen. Min mor minder hende om det dagligt og skriver 'Husk at lægge noget op!' i en SMS til hende,« griner niecen.

På godt to måneder har deres Instagram-profil fået 577 følgere.

»Butikken ligger i et ungt kvarter, og der er også bare mange unge på instagram. Det er der, man finder dem. Jeg bruger jo selv Instagram dagligt og har lært Lene at bruge det. Vi bruger mindst en time om dagen på det i butikken,« fortæller Anne Richter Jungersen.

»De unge har helt klart været drivkraften for butikkens sociale medier. Jeg stoler rigtig meget på dem, så når de siger, at de har styr på det, så har de styr på det,« tilføjer Lene Koldkjær Decker og refererer til hele hendes flok af niecer, der har været inde over butikkens digitale fremgang.

»Nu er jeg blevet bevidst om, hvor meget det egentlig fylder, og hvor mange butikker der stadig nedprioriterer det. Det er en god idé at sætte tid af til at blive dygtig til det,« siger ejeren.

Butikkens spæde SoMe-start har allerede fået opmærksomhed. Flere unge er blandt andet kommet ind i butikken og har spurgt, om de vil hyre dem til at stå for marketing.

En stamkunde har tilmed taget sin drone med ned i butikken og lavet en video til deres Instagram, om er blevet set af flere hundrede mennesker.

Det har givet issælgerne blod på tanden til at videreudvikle deres sociale medier

»Vi vil gerne til at lave konkurrencer og giveaways, så folk kan tagge hinanden, like og dele noget mere,« siger Anne Richter Jungersen og kigger på sin moster.

»Jeg vil gerne kigge noget mere på at få lavet på vores hjemmeside. Er det ikke det næste, vi vil?« siger Lene Koldkjær Decker og kigger spørgende tilbage.

Niecen bliver stille, sender et kærligt blik, holder et lille grin tilbage og svarer:

»Altså nu er jeg jo fra en anden generation end dig. Jeg ville aldrig gå ind og kigge på en butiks hjemmeside. Jeg ville gå på Instagram. Når jeg skal på ferie, går jeg også ind på områdets Instagram og ser, hvad folk har lagt op derfra. Det er bare mere ægte.«

Lene Koldkjær Decker gengælder grinet.

»Men jo, vi skal da også have gang i hjemmesiden, men også de giveaways på Instagram, så vi kan nå ud til nogle flere,« fastslår Anne Richter Jungersen.

Isværftet vil holde åbent hele året og håber derfor at have sat fuldt blus under deres sociale medier inden vinter, så de kan sikre sig kunder i de kolde måneder.