Prinsessen har kastet sig ind i skønhedsbranchen med et hudplejebrand med MinLen, der henvender sig til børn og unge.
Men det var ikke åbne arme, der mødte hverken prinsesse Madeleine eller personalet i butikken, da dørene lørdag blev slået op til flagship-butikken Lykos på Drottninggatan i Stockholm.
Faktisk bliver det beskrevet som en direkte fiasko af svenske medier som Expressen.
Det var nemlig først ti minutter inden åbningen, at folk gad stille sig i kø.
Videre skriver Se og Hør, at journalister heller ikke måtte komme indenfor til prinsesse Madeleines nye projekt.
Det bliver hun nu kritiseret for – også fordi hun tidligere ifølge Se og Hør har forsøgt at styre, hvad medierne skulle skrive om hendes nye projekt.
Her stopper kritikken dog ikke.
Det er i strid med kong Carl Gustafs regler, at kongelige bruger deres titel i markedsføring. Og netop det, bliver hun også beskyldt for at have gjort.
»Da Daniel giftede sig med Victoria, måtte han give afkald på sin forretningsvirksomhed. Men jeg er ikke overrasket. Det er Madeleine, vi taler om, og hun har altid gået sine egne veje,« har chefredaktør, Johan T. Lindwall, ved Svensk Damtidning tidligere udtalt.
Hun har tidligere taget bladet fra munden og svaret på kritikken, som hendes hudplejebrand har ført med sig.
»Jeg vidste, at det ville føre til debat, jeg var forberedt på det,« sagde prinsessen til det svenske medie Dagens Industri.
»Men jeg blev alligevel chokeret over, at der kom så meget kritik, og over mængden af kritik, som blev rettet mod mig,« lød det videre.
Prinsesse Madeleine fortæller, at hun fandt det »overraskende«, at der »ikke blev set mere positivt på«, at hun »som kvinde og mor tager skridtet ind i iværksætterverdenen«.
Du kan læse mere om den heftige kritik, der mødte prinsessen, da hun lancerede sit hudplejemærke HER.