Efter den sidste løbetur på mandagens Royal Run-rute fortalte kong Frederik, at Kongefamilien skulle hjem og have ‘spaghetti og noget kødsovs’ til aftensmad.

Få timer senere delte Kongefamilien et billede af aftensmåltidet på Kongehusets instagramprofil - og det var en mere end almindeligt god idé, vurderer kommunikationsekspert Anna Thygesen

»De viser, at de er ligesom alle andre. Hvis nogen tror, de skal hjem og have kaviar og frølår, så viser de her, at de er i øjenhøjde,« siger Anna Thygesen og tilføjer:

»Det er så meget i øjenhøjde, og de rammer virkelig børnefamilien-segmentet. Mange vil sidde og tænke: Det er også det, vi får om onsdagen, når vi ikke har tid til andet. Ej de er ligesom os!«

Kommunikationsekspert Anna Thygesen.
Kommunikationsekspert Anna Thygesen. Foto: Ida Marie Odgaard/Ritzau Scanpix
Vis mere

Ifølge Anna Thygesen er det også kommunikationsmæssigt godt set, at man leverer på det, man har sagt på live tv, at man gør.

»Jeg tror ikke, de har haft en plan om, at der skal et spaghettibillede på Instagram klokken dit og dat, men han siger det på tv, og så gør de det bare - og det virker,« siger Anna Thygesen.

Kommunikationseksperten påpeger, at selve den spaghetti bolognese familien spiser, bestemt ikke er noget, mange måske vil forbinde med kongelig mad - og det er faktisk ganske smart.

»Det er en fin tallerken, men ellers kunne det lige så godt være den ude fra Ikea. Det er meget folkeligt, og der er da også 50.000, der har liket det.«