Efter retssag: Marius Borg Høiby har besluttet sig
Kronprinsesse Mette-Marits søn vil ikke blive løsladt fra sin varetægt.

Kronprinsesse Mette-Marits søn vil ikke blive løsladt fra sin varetægt.

Kronprinsesse Mette-Marits søn, Marius Borg Høiby, anker ikke sin seneste fængselskendelse.
Det skriver norske Aftenposten.
Tingretten i Oslo mener, at det er nødvendigt, at Marius Borg Høiby sidder varetægtsfængslet i de næste tre uger.
Og det er den kendelse, kronprinsessens søn ikke sætter sig imod.
»Han vil ikke anke den seneste fængselsdom,« siger hans forsvarsadvokat Petar Sekulic til Aftenposten.
Mandag i sidste uge blev Marius Borg Høiby idømt fire års fængsel for en række forhold. Blandt andet to voldtægter, overfald og flere voldsepisoder.

Høiby mener dog, at han er uskyldig, og anmodede straks om at blive løsladt, men det afviste retten. Dommerne pegede samtidig på, at fængsel de næste tre uger er nødvendigt.
Retten vurderede, at der er fare for, at Marius Borg Høiby kontakter et af ofrene i sagen.
Nu har Marius Borg Høiby så besluttet ikke at anke sin seneste fængselsdom.
Derfor vil han indtil videre være varetægtsfængslet indtil 13. juli.
Den 29-årige kronprinsessesøn har været varetægtsfængslet siden dagen før retssagen begyndte.
Han har dog ønsket at komme ud på grund af sin mors helbred.
Kronprinsesse Mette-Marit har lungefibrose og har de seneste måneder oplevet betydelig forværring i sin sygdom.
Sidste onsdag meddelte det norske kongehus, at kronprinsessen havde fået nye lunger.