Det startede i en kælder, hvor Christina Hansen selv stod og kogte økologisk babymos.

Nu er den danske iværksætter så blevet udvalgt til at være en del af en bog, som er lavet på initiativ fra selveste prins Harry og hertuginde Meghan.

Bogen 'Baby Sussex' bliver udgivet på etårsdagen for deres søn, Archies dåbsdag, og 51-årige Christina Hansens babymadsfirma Woodland Wonders har fået en dobbeltside bare om deres forretning.

Noget, der glæder den passionerede iværksætter.

Christina Hansen er skaberen bag og direktør i firmaet Woodland Wonders.
Christina Hansen er skaberen bag og direktør i firmaet Woodland Wonders.
Vis mere

»Det er supergod timing. Coronaen har jo gjort, at vi har været hårdt ramt og har været nødt til at gentænke alting. Det var noget af en mavepuster, så det er klart, at jeg er glad for at få den her omtale nu.«

Christina Hansen og hendes babymad er det første produkt, som er nævnt i bogen, efter historien om hertugparret og deres søn er rullet ud.

Bogen tager udgangspunkt i parrets første år som forældre, og det er dem, der har valgt, at Woodland Wonders skal med i bogen. Dog skulle stifteren igennem flere samtaler med forlaget, inden det blev aktuelt.

Christina Hansen fortæller, at hun altid har fulgt nysgerrigt med – også i udenlandske medier – og hun mener, at det er ærgerligt, at 'en hetz' er begyndt at fylde mere, end de gode ting som hertugparret af Sussex forsøgte at gøre.

Hvad Christina Hansen mente om prins Harry og hertuginde Meghan, der har trukket sig tilbage som fremtrædende medlemmer af kongehuset og er flyttet til USA, var også et af samtaleemnerne, da hun talte med forlaget.

Og nu er hun så igennem, og man kan på side 90 i bogen læse om babymaden og Christina Hansens historie.

For hun og firmaet, der hører til i Gentofte, hænger uløseligt sammen. Det tog to år med egenproduktion i kælderen, før Woodland Wonders havde nået en størrelse, så produktionen skulle rykkes på fabrik. Spørger man, hvornår forretningen kunne kaldes sund, kommer der et grin fra direktøren.

»Jeg ved faktisk ikke helt, om det kan kaldes et sundt firma endnu.«

De er dog lige kommet på Amazon, og det er et led i at fokusere på at sælge direkte til forbrugeren. Et valg, man tog, da coronaen og dens konsekvenser var en realitet.

Nu håber Christina Hansen, at der kommer vind i sejlene. Hun lægger ikke skjul på, at firmaet tager meget af hendes tid.

»Jeg arbejder hele tiden. Sådan er det, når man arbejder hjemmefra. Man har bedre mulighed for at råde over sin egen tid, men til gengæld kan det være svært at skelne imellem, hvornår man arbejder, og hvornår man holder fri.«

Christina Hansen er mor til to. En datter på 13 år og en søn på 15 år.

»Hele familien er super søde til at støtte op om min forretning, og det er også min mand, der er investor. Børn synes jo også, det er megasejt, når de kan se produkter, deres mor har lavet, på hylderne i supermarkedet.«

Nu er fortællingen om projektet røget hele vejen over den engelske kanal og ind i en bog, der er dedikeret til en af de mest berømte babyer i verden på nuværende tidspunkt.

Christina Hansen, som begyndte at græde af glæde, da hun fik beskeden om bogen i første omgang, har ikke mødt hertugparret personligt. Der skulle dog have været en lanceringsfest på The Ritz i London, som coronaen fik sat en stopper for. Uanset hvad er Christina Hansen dog glad for projektet.

»Jeg er bare så mega stolt over at være med,« lyder det.