Luksusskiferier i Schweiz, kongelige bryllupper, en ekstravagant livsstil i New York og 200.000 følgere på Instagram.
Dronning Anne-Maries barnebarn, prinsesse Maria Olympia, flasher gerne sit vilde liv på de sociale medier. Nu har hun scoret et topjob som model for et af verdens førende luksusmærker. Og det er næppe tilfældigt.
Den 24-årige Maria-Olympia, der er datter af den græske kronprins Pavlos og milliardærdatteren kronprinsesse Marie-Chantal, er nemlig blevet frontfigur for luksusbrandet Louis Vuitton.
Og det er et stort skridt op ad karrirestigen, vurderer Cecilie Ingdal, der er chefredaktør på Elle.
Troværdigheden er i hvert fald i top, når Louis Vuitton vælger at brande sig med en, som de ved har råd til at leve den livsstil, som de står forCecilie Ingdal, chefredaktør for Elle
»Det betyder rigtig meget, at så store og verdenskendte brands booker hende til deres kampagner. Der følger jo rigtige meget med, når først man bliver set i deres kampagner,« siger hun.
På en række billeder og i en video ser man blandt andet den smukke prinsesse køre rundt på en Louis Vuitton-cykel i Paris, hvor hun er iklædt Louis Vuittons smarte kreationer.
Og det passer som hånd i handske, at Louis Vuitton netop har valgt Maria-Olympia som model. For at blive associeret med en kongelig livsstil er netop, hvad sådan et brand ønsker:
»Det betyder selvfølgelig også noget for modehusene at booke en kongelig, og jeg er ikke tvivl om, at hendes agent er meget opmærksom på, at hun bliver set i de rigtige sammenhænge,« forklarer Cecilie Ingdal.

Som en del af kampagnen sætter Maria-Olympia fokus på Louis Vuittons ikoniske capucines-taske.
Og der er tanker bag valget af model, indrømmer luksusbrandet:
»Louis Vuitton har valgt elegancen ved den unge kongelige til at fremvise de nye modeller af capucines i lysenes by,« skriver Louis Vuitton på sin hjemmeside.
Prinsesse Maria-Olympia har også optrådt som model i Danmark – blandt andet i 2019 for at gå modeshow under modeugen for det danske mærke Saks Potts.

»Hun er jo yndig og ser skøn ud. Hun ligner jo godt selskab,« siger Cecilie Ingdal, der har mødt prinsessen.
Den græsk-danske prinsesse er dog ikke den eneste kongelige, der har fundet vej til modehusene og de glatte podier.
Også danske prins Nikolai har flere gange været model for luksusmærker som blandt andre Burberry og Dior.
Men modsat prins Nikolai, der holder sit privatliv meget tæt ind til kroppen, så er Maria-Olympia og resten af hendes familie meget aktive på de sociale medier.
Især Maria-Olympia, men også hendes mor, kronprinsesse Marie-Chantal, benytter aktivt Instagram til at promovere dem selv, hvad enten de har skrevet en ny bog eller fået et nyt modeljob.
At Maria-Olympia brander sig så markant på de sociale medier, er der ifølge Cecilie Ingdal to fordele ved.
For det første styrer familien selv, hvilke historier de deler med offentligheden. Desuden rammer Maria-Olympia perfekt den trend, der hersker i modebranchen.
»Det er meget den tendens, som vi ser lige nu – at luksusmærkerne køber meget mere ind i personligheder end bare et smukt ansigt, når de skal bruge en model. I dag skal du som model kunne noget mere. Og det er derfor, at Instagram er vigtigt,« siger Ingdal.
Det handler om, at de værdier, som modellen signalerer på de sociale medier, skal matche med modehuset. Og der matcher Maria- Olympias ekstravagante livsstil perfekt med Louis Vuittons luksus:
»Troværdigheden er i hvert fald i top, når Louis Vuitton vælger at brande sig med en, som de ved har råd til at leve den livsstil, som de står for,« lyder det fra Ingdal.