Danske Bank advarer kunderne om, at de stadig kan være ramt af konsekvenser efter det store betalingsnedbrud lørdag aften.
Helt konkret kan nedbruddet betyde, at nogen kunder oplever, at betalinger bliver trukket to gange fra deres konto.
'På grund af det nylige problem med vores kortbetalingsleverandør (Nets) lørdag 19. juli, kan nogle kunder opleve dobbelttransaktioner eller reservationer på deres konti,' skriver Danske Bank i en meddelelse til kunderne.
'Vores kundesupport-teams arbejder i øjeblikket på at rette op på disse problemer,' slutter Danske Bank meddelelsen.
Mads Sixhøj, der er komunikationsrådgiver hos Danske Bank, oplyser onsdag formiddag til B.T., at meddelelsen er fjernet igen.
»Ingen danske kunder er ramt af dobbelttransaktioner. Vi har identificeret tre dobbelttransaktioner i Finland, som bliver rettet manuelt,« skriver han i en mail.
Der er dog ikke tal på, hvor mange, der har oplevet, at der er lavet reservationer under nedbruddet.
»Derudover vil nogle af vores kunder opleve, at der er reserverede beløb på deres konti, hvis de har forsøgt at foretage køb under nedbruddet. Mange reservationer er allerede fjernet og de sidste vil blive fjernet i løbet af de næste timer,« skriver han og tilføjer:
»Vores kunder skal ikke selv gøre noget i denne forbindelse.«