Selvstændige butiksindehavere får hjælp til et digitalt løft


Danskerne er blevet digitale, og selvom vi måske ikke kun handler på nettet, så starter inspirationen her. Mange mindre erhvervsdrivende ved dog ikke, hvordan de hopper på den digitale bølge. Visa har derfor udviklet en række værktøjer, der hjælper virksomhederne med den digitale omstilling.

På gågaden i den nordsjællandske by Allerød triller Jacob Bønnelykke hver morgen stativer ud af butikken og slår dørene op til den farvehandel, som han har overtaget fra sin far og drevet gennem 26 år. Der har været travlt under pandemien, for som Jacob Bønnelykke siger, så maler danskerne som aldrig før. Da han overtog forretningen, lå der tre farvehandler i byen, men i dag er der kun ham tilbage, for byggemarkederne og internettet har overtaget meget af handlen.

”Men i år har der virkelig været travlt. Nu vil jeg bare gerne holde fast i det momentum, for det er sjovere, når det går så godt. Det kræver dog, at jeg bruger noget tid på det digitale i stedet for at falde tilbage på annoncer i lokalavisen, som jeg altid har gjort,” siger Jacob Bønnelykke.

Han har kigget nærmere på den digitale værktøjskasse, som Visa stiller til rådighed til mindre erhvervsdrivende, der har behov for at blive mere digitale men ikke ved, hvor de skal gå hen eller starte.

”I vores dialog med de mindre butikker oplever vi, at de ikke har samme digitale fokus som de større kæder, fordi der mangler både tid og viden. Til gengæld kan vi se på transaktionsstrømmene i landet, at danskerne handler mere og mere over nettet, og derfor vil vi gerne guide de mindre erhvervsdrivende til at blive digitale,” siger Jens Damgaard, der er Head of New Business and Market Development for Visa i Norden.





FAKTA

Den digitale værktøjskasse fra Visa


Visa vil gerne støtte din forretning. Uanset om du er ved at starte, lige er startet eller driver din egen virksomhed kan du nemt få vejledning i Visas digitale værktøjskasse.

Uanset om du vil gøre din virksomhed mere synlig på nettet, digitalisere din forretning, lære at lave en markedsføringsplan eller vil du gå om bord i de mange digitale muligheder for betaling, online booking, e-handel, sociale medier, branding og anmeldelser - så finder du værktøjer, råd og guider i

Den digitale værktøjskasse fra Visa

I Bønnelykkes Farvehandel har Jacob Bønnelykke drevet forretning på sit store netværk i byen og på høj service og vejledning af kunderne. For år tilbage oprettede han sider på sociale medier for butikken samt en hjemmeside.

”Men det har været på må og få, og jeg har gjort det hele selv. Jeg kunne godt tænke mig, at det kom til at se mere professionelt ud, og jeg vil gerne have en webshop op at stå,” siger Jacob Bønnelykke.

De sociale medier arbejder han med, når han husker det, og i butikken hjælper hans medarbejder Ronja Lindahl også til, men hun savner viden om, hvordan butikken kan bruge de sociale medier til markedsføring.

”Der er langt fra at kunne tage et billede og lægge ud og så til at forstå, hvordan man markedsfører sig. Det synes jeg, vi mangler,” siger hun og smiler.






"








Nu vil jeg bare gerne holde fast i det momentum, for det er sjovere, når det går så godt. Det kræver dog, at jeg bruger noget tid på det digitale i stedet for at falde tilbage på annoncer i lokalavisen, som jeg altid har gjort,"

Jacob Bønnelykke, Indehaver af Bønnelykke Farvehandel i Allerød

Der er langt til markedsføring

FAKTA

Sammen gør vi en forskel


Med initiativet "Hvor du handler betyder noget" sætter Visa fokus på at handle mere lokalt, også når vi shopper online. Dermed kan vi alle bidrage med at sikre, at små danske virksomheder lever videre og fortsætter med at gøre livskvaliteten bedre.

De små butikker og virksomheder er limen, som får et lokalsamfund til at hænge sammen og trives. Men det er ikke altid nemt at være ejer af en lille virksomhed, og i dag har de brug for vores støtte mere end nogensinde.

For dig er det shopping. For dem er det alt.


Visa har i den digitale værktøjskasse samlet inspiration til, hvordan man kommer i gang med blandt andet det og listet en række partnere, der tilbyder ydelser og tekniske løsninger, som kan gøre livet lettere for butikkerne, der står uden et stort bagland.

Jacob Bønnelykke får en del billeder fra leverandører, som han kan bruge på de sociale kanaler, men et værktøj til at skabe sit eget visuelle brand for butikken er en af de ting, han vil kunne bruge.

”Jeg kan i det hele taget godt se værdien i at have et samlet sted, hvor jeg kan finde inspirationen til at komme i gang med både det og en webshop,” siger Jacob Bønnelykke.

Hos Visa peger Jens Damgaard på, hvor vigtige de sociale medier er blevet især under pandemien.

”På grund af restriktionerne er shopping i endnu højere grad end før startet i hjemmet, fordi vi ikke længere går ned i den lokale butik for bare at kigge os omkring. Nu orienterer vi os på nettet og bliver inspireret på sociale medier for derefter at handle,” forklarer Jens Damgaard og tilføjer:

”Vi vil gerne se, at de små butikker får andel i den vækst, vi faktisk har set på dansk handel i denne tid, og derfor håber vi, at værktøjskassen kan være en inspiration.”

Et af de steder, hvor Jacob Bønnelykke allerede har besluttet sig for at starte i 2021 er med Trustpilot.

”Det, synes jeg, er oplagt, og jeg kan selv finde på at bruge det, når jeg leder efter noget. Det virker som en god mulighed for at være mere tilstede online fremover,” siger han.









Købet starter på nettet

Læs flere artikler her

A line of text in a paragraph

A line of text in a paragraph. A line of text in a paragraph. A line of text in a paragraph. A line of text in a paragraph. A line of text in a paragraph. A line of text in a paragraph. A line of text in a paragraph.

A line of text in a paragraph. A line of text in a paragraph. A line of text in a paragraph. A line of text in a paragraph. A line of text in a paragraph. A line of text in a paragraph. A line of text in a paragraph. A line of text in a paragraph. A line of text in a paragraph. A line of text in a paragraph. A line of text in a paragraph. A line of text in a paragraph. A line of text in a paragraph. A line of text in a paragraph. A line of text in a paragraph. A line of text in a paragraph. A line of text in a paragraph. A line of text in a paragraph. A line of text in a paragraph. A line of text in a paragraph. A line of text in a paragraph.

A line of text in a paragraph. A line of text in a paragraph. A line of text in a paragraph. A line of text in a paragraph. A line of text in a paragraph. A line of text in a paragraph. A line of text in a paragraph.

A line of text in a paragraph. A line of text in a paragraph. A line of text in a paragraph. A line of text in a paragraph. A line of text in a paragraph. A line of text in a paragraph. A line of text in a paragraph.








35_Visa_College_0973_120dpi-1123194944.jpg
visa3.png

Artiklen er produceret af Berlingske Media Native & Creative

Annoncørbetalt indhold (native indhold) er et kommercielt samarbejde mellem Berlingske Media Native & Creative og en annoncør. Berlingske Medias uafhængige redaktioner har intet at gøre med udarbejdelsen af dette indhold.

Cookie- og Privatlivspolitik & Cookiedekleration

Dette er en annonce fra

euroinvestor_logo_sort_rgb.png
vbm_blu01.png
BT_100_mm_rgb.png

Dette er en annonce fra

vbm_blu01.png
Berlingske_primaer_logo_sort_rgb.png

Dette er en annonce fra

vbm_blu01.png