Nye og gamle socialdemokratiske vælgerne skal lære at forbinde to helt nye farver med det gamle arbejderparti.
Socialdemokraterne er ikke længere kun højrøde - nu er de også orange, for den nye lysere røde farve, der dukker op på deres valgmateriale og i annoncer, minder om koralrød.

Farven hedder 'competition orange' og stammer fra en amerikansk producent af billak. Desuden indfører man en støvet lysegrå farve som kontrast til de to røde.

Partisekretær Lars Midtiby forklarer, at man har indført det ny design for at give partiet er mere moderne udtryk i den forestående valgkamp.

- Vi er i gang med at gøre klar til valg, og med det ny design trækker vi på det historiske og opdaterer det. Vi vil gerne signalere, at vi er et moderne parti med rødder, hjerte og mærkesager, der peger tilbage til 1871. Det glæder vi os til at vise i valgkampen, siger han.

Skriften er også blev skarpere. Bogstavet A har med Lars Midtibys ord fået mere karakter.

- Hvis man kigger på nogel af de gamle valgplakater, vil man se at nogle af de skrifttyper man har brugt, for eksempel på 'Stauning eller kaos', minder lidt om denne her. Vi holder fast i vores rødder og støtter vores historie samtidig med at vi sætter fokus på det moderne, siger Lars Midtiby.

Socialdemokraterne har været i gang med at forberede kampagnemateriale i nogle måneder. Alle partiets kandidater er for længst blevet fotograferet. Hvilken politik og hvilke løfter man vil gå til valg på er dog endnu ikke besluttet. Socialdemokraterne har den store fordel, at det er partiets egen formand, statsminister Helle Thorning-Schmidt, der alene bestemmer, hvornår danskerne skal til valg og når valgkampen for alvor skydes i gang.