Før Meta Louise Foldager stoppede som producent på Zentropa i 2010, var hun vant til, at se »Ålen« nøgen. Hun havde nemlig kontor ved siden af poolen, hvor der foregik meget nøgensvømning.

Selv fandt hun sig ikke i kys og kram, og derfor blev hun kaldt »snerpe« og »snutling«.

Men de unge kvindelige assistenter - de såkaldte »småtter« - kom til hende og bad om råd om, hvordan de kunne undgå nærkontakt, hvordan de skulle sætte grænser.

»Mit kontor lå lige ved siden af poolen. Så der var nøgne mænd på kontoret hele tiden. Det var en særlig arbejdsplads. Der var konstant en drengerøvsagtig sexfikseret stemning,« siger Meta Louise Foldager.

Føler du ikke som kreativ kvinde, det er for galt at medarbejdere straffes med klask i numsen?

»Jo det er klart, man ikke skal krænke eller mobbe nogen på deres arbejdsplads. Men de fleste af kvinderne, som står frem i Politiken, er jo anonyme. Hvor er alle de andre »voksne«, de andre ledere og mellemledere og kollegaer?” Instruktørerne, producerne, forfatterne, alle har jo vidst det her. De er ikke en, der er kommet på Zentropa, som ikke har vidst det i et eller andet omfang.«

»Tidsånden har ændret sig. Og set i det lys synes jeg, det er ærgerligt, at pressen kun løber efter Aalbæk, som jo er åben omkring hans stil og gerninger. Det kan ikke være breaking nerws at han har klasket nogen i røven. Det har han gjort i årevis. Han tager hele fokus fra #metoo-bevægelsen i Danmark. En tredjedel af alle danske skuespillerinder har følt sig forulempet på jobbet, viste en undersøgelse for nylig. Og det er jo ikke Peter Aalbæk, der har gjort det. Hvem er det så? Lad os få det frem, siger Meta Louise Foldager, der bl.a. har produceret Lars von Triers store film ' Antichrist' og ' Melancholia'