Mandag kom det, som de fleste nok bare ventede på, ville ske. Keir Starmer trak sig som Storbritanniens premierminister. 

Nu reagerer den danske statsminister, Mette Frederiksen (S), som takker den afgående premierminister i Storbritannien, Keir Starmer, for indsatsen.

Det gør hun i et opslag på sin Facebookprofil.

»Storbritannien har under Starmers ledelse stået skulder ved skulder med Ukraine og dermed været med til at forsvare Europa. Og da Grønland blev sat under et helt urimeligt pres, oplevede vi briternes solidaritet,« skriver den danske statsminister i opslaget. 

Videre skriver hun, at det er vanskelige og usikre tider, og at alle regeringer er udfordrede.

Hun ønsker i samme ombæring den nye leder af Storbritannien held og lykke.

Flere britiske medier spekulerer i, at det bliver borgmester i Manchester, Andy Burnham, der skal være Starmers efterfølger. 

Andy Burnham bekræftede selv tidligere mandag, at han gerne vil være Keir Starmers efterfølger som Labour-leder og premierminister i Storbritannien.