Den islamistiske organiation Hizb ut-Tahrir, der kæmper for et verdensomspændende kalifat, forsvarer nu de muslimske friskoler efter en række afslørende artikler i BT og Berlingske.

»De danske medier har i den seneste uge igen haft fokus på de muslimske friskoler. Dette kommer i kølvandet på, at Socialdemokratiets integrationsordfører, Dan Jørgensen, har erklæret, at hans parti nu ligger på linje med Dansk Folkeparti, hvilket det har omdannet sig til en billig kopi af, også i spørgsmålet om de muslimske friskoler, som begge partier nu vil lukke i et forsøg på at overbyde regeringen i deres islamfjendtlige tiltag,« lyder det i pressemeddelelsen fra organisationen, der fortsætter:

»Hetzen mod de muslimske skoler skyldes, at de hykleriske danske politikere ikke tåler, at muslimerne holder fast i deres Islam som deres reference i livet og derfor naturligvis ønsker at opdrage eres børn med Islam. Ingen tror længere tror på myten om den danske tolerance eller åbensind og plads til forskellighed. Muslimer sender netop deres børn til disse skoler i håbet om, at det vil hjælpe dem til at beskytte deres islamiske identitet i et samfund, hvor den herskende kultur og politik modarbejder denne.«

Socialdemokratiets ligestillingsordfører Lars Aslan Rasmussen ryster på hovedet over udtalelserne.

»Jeg anser Hizb ut-Tahrir for en kriminel organisation. De er jo dømt i retten for at opfordre til drab på danske jøder. Jeg så også, at de mener, Socialdemokratiet er en billig udgave af Dansk Folkeparti. Jeg syns snrere, Hoizb ut-Tahir er er en billig udgave af nazisterne,« siger han.

Hizb ut-Tahrir er aktiv omkring skoler ol., hvor de forsøger at hverve børn med muslimsk baggrund.

»Det er sigende at netop Hizb ut-Tahrir bakker op om disse skoler. De har meget til fælles. Måske også jødehad,« siger Lars Aslan Rasmussen, som mener, at støtten skal fratages friskoler med mere end 50 pct. elever med udenlandsk baggrund.

Hizb ut-Tahrir arbejder for en forening af alle muslimer under et islamisk styre (kalifat), fjernelse af al vestlig indflydelse i den islamiske verden og et liv efter den rette islamiske levemåde og. Det indebærer, at alle livets anliggender skal styres efter islamiske love, sharia, og livsperspektivet skal bestemmes efter Koranen og Profeten Muhammeds levevis.