Det Konservative Folkeparti forsøger i dag at få nedlagt fogedforbud mod et datingbureau, der bruger Lars Barfoed som blikfang i et reklamefremstød for utroskab.

Bag kampagnen står det omstridte svenske datingbureau Victoria Milan. Bureauet omtaler sig selv som 'Europas originale diskrete sociale netværk for mænd og kvinder, som søger en hemmelig affære' og er så vidt vides hjemmehørende på Malta. Dets slogan er 'gør livet levende - ha' en affære'.

Victoria Milan spiller i sin kampagne på, at Lars Barfoed for nogle måneder siden var igennem en skilsmisse, som var foranlediget af, at hans kone beskyldte ham for at være hende utro.

Lars Barfoed ønsker ikke selv at kommentere sagen, men hans talsmand Benny Damsgaard oplyser, at man er ved at undersøge mulighederne for at få nedlagt et fogedforbud, således at bureauet ikke må bruge Lars Barfoed i sine annoncer.

- Der er tale om en simpel misbrugssag. Vi har bedt vores advokat om at få det stoppet. Ud over det har vi ingen kommentarer til sagen, siger Benny Damsgaard.

På en stor billboard-reklame ses et foto af Lars Barfoed med teksten '100 procent diskretion garanteret ... så du ikke ender på bar foed!'

Datingbureauets direktør og grundlægger Sigurd Vedal skriver i en pressemeddelelse, at kampagnen ikke kun handler om utroskab, men om ikke at blive taget.

- Hvis du ikke bliver fanget, vil du ikke blive skilt. Derfor vil vi gerne minde de danske folk om at være diskrete med deres lidenskab, så du ikke vil blive efterladt med bare fødder, siger han.

Victoria Milan står også bag kontroversielle kampagner i flere lande. I Belgien bragte man et billedet af den abdicerende kong Albert og hans søn og tronarving kong Phillipe med teksten 'vær altid diskret'. I Holland måtte man 30 timer efter lanceringen trække et billede af den nykronede dronning Maxima tilbage.