Den tidligere danske landsholdsspiller Peter Løvenkrands har kastet sin kærlighed og mange af sine penge på en ny karriere.

Nu er det ikke længere fodbolden, der har det største fokus, men mere mobiltelefonen. Peter Løvenkrands har udviklet app’en Scoop Live, der skal gøre det så nemt for folk at følge en given person eller et tv-program, at man stort set ikke behøver røre en finger for det.

»Jeg har været træt af, at jeg altid skulle søge på Google for at finde ud af, hvornår film med mine yndlingsskuespillere udkom, og jeg følte, at der var et marked for lige præcis denne app. Den giver dig alle de nyeste opdateringer på lige præcis den tv-serie eller enkeltperson, man er interesseret i. Hvis jeg for eksempel gerne vil vide, hvornår Mads Mikkelsen udkommer med en ny film, giver den mig den information,« siger Peter Løvenkrands, der mener at have ramt et bredt publikum med sin app.

»Den er til alle, også dem, der måske ikke har nogen profiler på de sociale medier. Min egen datter er kun ni år gammel, og hun har hverken Facebook, Twitter eller Instagram endnu, men vil gerne følge Ariana Grande (skuespiller og sanger, red.), og det kan hun med denne app. Jeg selv følte tidligere, at jeg altid missede nyhederne om Kevin Hart (skuespiller og komiker, red.), men nu tæller denne app ned for mig og hjælper mig til at se i kalenderen, hvornår der sker noget nyt med ham,« forklarer Peter Løvenkrands, der ikke vil fortælle det beløb, han har kastet ind i projektet.

Men med en fortid på øverste plan i klubber som Glasgow Rangers, Schalke 04 og Newcastle United, hvor lønningerne er i millionklassen, er der ingen tvivl om, at der er tale om flere penge, end den gennemsnitlige dansker har på bankkontoen.

»Jeg har investeret en stor del af mine penge på det her. Men jeg kan ikke sige hvor meget. Det har da kostet mig ufatteligt mange penge, og jeg bruger al min tid på det. Det er mig, der står for det her alene, og jeg har hyret hjælp til at udvikle det med en virksomhed, der udvikler app, så jeg håber rigtig meget på, at folk vil give det en chance og prøve det af. Det er gratis, og planen er, at det skal udvikles meget. Man skal også kunne bruge det til Android, så jeg har masser at se til,« lyder det fra Peter Løvenkrands, der trods sin store investering ikke vil kalde det for en ’alt eller intet’-forretning for ham.

»Nej, det er det ikke, men jeg håber på, at det bliver en kæmpe succes,« tilføjer Peter Løvenkrands, som ikke er helt færdig med fodbolden, da han stadig kommenterer fodbold for britiske og tyske medier. Når den 37-årige dansker ellers ikke bruger tiden på at udvikle sit nye forretningskoncept.