Frustreret Ida Karstoft dropper VM og afslutter sæson: 'Jeg er knust, frustreret og meget ked af det'


Den danske løber Ida Karstoft kommer slet ikke i aktion i denne sæson og retter i stedet blikket mod OL
Ida Karstoft kommer slet ikke i aktion i 2023.
Det meddeler den danske løbestjerne torsdag på Instagram.
Det er en drilsk akillessene, som har holdt hende ude siden sæsonstart og fortsat forhindrer hende i at konkurrere.
»Jeg er knust, frustreret og meget ked af det. Det er bare hjerteskærende. Ikke at være i stand til at gøre, hvad jeg elsker, selv om jeg gør, alt hvad jeg kan, »skriver Karstoft i sit opslag.
I første omgang stod Karstoft over i indendørssæsonen, og senere udskød hun starten på sin udendørssæson, og selv om akillessenen nu har det bedre, slutter sæsonen altså nu uden et forsøg på at kvalificere sig til VM i Budapest.
»Jeg ved, jeg kunne deltage ved VM sidst i august, men det ville være med risiko for et tilbagefald. Jeg er nødt til at kigge på det større billede,« skriver Karstoft.
2024 byder både på EM i atletik i juni og senere OL i Paris.
27-årige Karstoft fik 2022 sit helt store gennembrud, da hun satte danske rekorder på stribe på 100 meter og især 200 meter. I august fik hun desuden bronze på 200 meter ved EM i München.
Hun blev dermed den første danske kvinde til at vinde en EM-medalje på en sprintdistance. Det er aldrig sket tidligere på 100 eller 200 meter til et europamesterskab.
/ritzau/