Den kontroversielle filmdirektør i Zentropa, Peter Aalbæk Jensen, ville have sine ansatte "brændemærket" med et Zentropa-logo.

Det vanvittige forslag fra filmdirektøren kom på et tidspunkt, hvor flere såkaldte 'småtter' - unge mænd og kvinder fra Zentropas elevskole talte om, de gerne ville have et minde fra deres tid i Zentropa.

Aalbæk ville herefter gerne have dem brændemærket med logoet fra Zentropa, men det var dog for voldsomt for filmeleverne.

Det bekræfter flere over for BT.

Eleverne endte senere på en bodega, hvor de beslutter de sig for at få en tatovering med Zentropa i stedet. Og de ringer til Ålen for at få ham til at betale.

- Ålen er pivstiv, men er straks med på ideen. Han kræver dog, at det skal være på røven, oplyser den daværende småtte, Jesper Jarl Becker

Han var en af dem, der endte med at få Zentropas navn foreviget på røven.

- Peter (Aalbæk Jensen red.) synes, det var superfedt; stemningen var, at det var superfedt gjort, fortæller Jesper Jarl Becker og uddyber, at Peter Aalbæk Jensen ofte forsøger at afprøve sine unge ansattes grænser.

- Peter tester tit folks karaktertræk ved i overført betydning at hælde så meget lort ned i nakken for at se, hvad den enkelte kan klare. Han kan godt lide at trykke på folks ømme punkter for at se, hvad man kan klare, og det kan være svært. Nogle kan ikke klare det, men hvis du kan, får du hans ubestridte respekt.

I alt fik to ansatte en tatovering på røven, en fik en på hoften, en på håndleddet, og to fik deres tatovering på indersiden af underarmen.

Prisen var 400 kroner per stk, som Ålen betalte.

Læs meget mere om Ålens vanvittige forhold til sine ansatte i dagens udgave af BT.