Videoen skal gøde jorden for Grand Prix-sejr.

"Vi har sørget for den rigtige Melodi Grand Prix-karma".

En af videoproduktionsselskabets folk har et lille ironisk glimt i øjenkrogen. Melodi Grand Prix-karma. Tænker han på den lille skål med Matadormix, der står på bordet? Er Rollo & King i virkeligheden reinkarnationen af Agnetha Fältskogs og Björn Ulvaeus' hunde?

"Stylisten er datter af Jørgen de Mylius. Mere Grand Prix-agtigt bliver det ikke," forklarer han. Mylles datter Sofie arbejder som freelance stylist i den københavnske TV-, film- og reklameverden. Hyret denne lørdag til at sørge for Sørens, Stefans og Signes udseende i Sun Studiet i Nordvest-kvarteret. B.T. har eksklusivt fået lov til at overvære indspilningen af videoen til "Never Ever Let You Go".

Signe og Søren fra Rollo & King sveder i studiet. Synger igen og igen "I'll never ever let you go". Til hinanden. Modsat den danske version af "Der står et billede af dig på mit bord" handler den engelske tekst om lykkelig kærlighed. Hvorfor instruktøren fornuftigt nok bliver ved med at insistere på, at de ser glade ud.

Produktionen af årets præsentationsvideo, der skal vises i de øvrige 22 deltagerlande i Eurovisionens Melodi Grand Prix, er i år lagt ud til selskabet Locomotion. Et af Skandinaviens førende, når det gælder musikvideoer.

Der gik lidt for meget Den lille Havfrue og postkort i det sidste år, erkender DR. Hvis ambitionen om dels at vinde i Parken, dels at bruge grand prix'et til at vise et moderne Danmark, skal opfyldes, skal videoproduktionen ud i professionelle hænder. Var konklusionen i DR's grand prix-redaktion. En god video kan gøde jorden for telefonstemmer over hele Europa.

Rollo & Kings mundharpespiller Jarno Varsted, hvis navn Signe af en eller anden grund insisterer på at udtale med østeuropæisk dialekt, er en smule forsinket. Det blev lidt sent i går. Som det vel at mærke "skal" blive, når man som ham spiller i et bluesband. Livsbekræftende at høre, at The Blues stadig trives i de ubarmhjertige timer mellem to og fem.

Jarno går ind i studiet og spiller halen ud af bukserne, indtil den hollandsk fødte instruktør Pingo van der Brinkloev er tilfreds.

"Videoen skal både fortælle en historie og præsentere København - uden at det bliver alt for turistbrochureagtigt. Vi optager nogle scener i en HT-bus, på Rådhuspladsen, på Gammel Torv og Nytorv. Selve historien handler om arbejdet med at oversætte den danske tekst til engelsk. Derfor har vi henlagt den del af historien til dette studie, så man får fornemmelsen af at se Rollo & King arbejde sammen," siger Pingo van der Brinkloev. Han er et varmt navn som videoinstruktør for den nye generation af danske og internationale pop- og dancebands som Filur, Toby, Solveig Sandnes, Crispy, Michael Learns To Rock, Vengaboys og Alice Deejay. Men det er første gang Pingo har 120 mio. seere.

Som enhver, der bare én gang de sidste 18 år har zappet forbi MTV, ved, er tempoet og dermed klipningen essentiel i en musikvideo. Derfor har Locomotion lagt klipningen i hænderne på en af Skandinaviens dygtigste klippere - danskeren Gregers Dohn, som har skabt sig en karriere i Stockholm. Han har bl.a. arbejdet sammen med Madonna og Maxwell.

Stefan Nielsen alias King har en ukuele med i studiet. Det er en af de nye ting i forhold til "Der står et billede af dig på mit bord".

"Jeg ved godt, at der er nogle, der snakker om, at vi har lavet sangen meget om. Reglerne siger, at melodien skal være den samme, og det er den selvfølgelig også. Den er næsten også produceret på samme måde. Ukuelen er med, fordi vi gerne vil have en lyd lidt i stil med Nice Little Pinguins' hit "Flying"," siger Stefan Nielsen.

Han leger med ukuelen, mens Jarno spiller i studiet. Pludselig begynder Rollo & King spille og synge Johnny Hansens Grand Prix-sang "Ta' det lidt efter lidt". Som de gamle suppe, steg og is-musikere, de er, kan de naturligvis spille alle ti sange fra den danske Melodi Grand Prix-finale.

Stefan viser sig at være manden bag oversættelsen af "Der står et billede af dig på mit bord". Da han først fik idéen til titlen, gik det hurtigt.

"Det tog maximalt en time at skrive oversættelsen, da jeg først kom i gang. Reelt skrev jeg den i taxaen på vej ind til studiet. Det kom helt af sig selv," siger han. De er selv særdeles tilfredse med "Never Ever Let You Go" efter at lyden af Søren Kragh-Jacobsen er taget ud af sangen. De disktuerer, lidt i sjov, om de tør tro på Top-5, Top-3 eller Top-1 i Parken, mens de bruger ventetiden i studiet til at skrive autografkort. De skal for eksempel svare på et brev fra nogle skolebørn i Varde, der spørger, om de har lyst til at komme derover at spille.

"Det bliver vi jo desværre nødt til at sige nej til. Vi får stadig et hav af reaktioner fra folk. Langt de fleste er positive. En dag var der en lille dreng på fem år, der spurgte sin mor, "Er det der Rollo & King?". "Det må du selv spørge om," sagde hun. Det gjorde han så, og da jeg svarede ja, spurgte han, om vi ville ha' noget slik. Det må man da sige er en positiv henvendelse. Større og mere generøst bliver det vist ikke, når man har med femårige børn at gøre," siger Søren Poppe.