Parkzones bøde-orgie ved Vestamagercentret har fået Danske Private Parkeringsselskabers Brancheforening til at rynke brynene. Foreningen repræsenterer de tre altdominerende selskaber i Danmark: EuroPark, Carpark og Citi Service.

____simple_html_dom__voku__html_wrapper____>»Vi er kede af affæren med det nystiftede firma, for det skader hele branchens omdømme,« siger brancheforeningens formand, direktør Per Moesgaard, EuroPark.

Fyret hos konkurrent
»Men vi kender udmærket Parkzones direktør - Torben Juhl. Han var for et halvt års tid siden ansat hos os som leder på Sjælland, men vi måtte skille os af med ham efter en kort periode. Han fulgte ikke forretningsordenen og kom hele tiden i konflikter. Det må du gerne citere mig for,« understreger EuroPark-direktøren.

»Formålet med en brancheforening er netop at sikre regelrette forretningsgange. Vores parkeringsvagter skal eksempelvis op til en teoriprøve, så vi sikrer, at de kan udvise konduite og ikke skriver folk, der er på vej til eller fra bilen,« fortsætter Per Moesgaard.

EuroPark-direktøren finder det bl.a. uforståeligt, at der i kontrakten mellem Parkzone og Vestamagercentret var sat et udtrykkeligt loft for, hvor mange bøder p-vagterne måtte skrive på en dag.

»Det kunne godt give det indtryk, at man kun tænker på at udnytte det til en forretning. Det virker helt forkert, og jeg har aldrig hørt noget lignende. Det lyder uetisk,« fastslår Per Moesgaard. baa